اخبار فرش ماشینی

نمایشگاه و موزه فرش قم تا پایان سال تکمیل می‌شود/ راه اندازی توریسم نمایشگاهی در قم

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از اتمام عملیات اجرایی احداث نمایشگاه و موزه فرش قم تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، یونس عالی پور گفت: تا آذرماه سال جاری کار سخت افزاری احداث نمایشگاه و موزه فرش قم آماده می‌شود و تا پایان سال به شرط تامین اعتبار موزه و نمایشگاه فرش به اتمام می‌رسد.

وی اظهار داشت: ساخت سازه این نمایشگاه تاکنون ۷۰ درصد و سوله‌ها ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: این نمایشگاه به وسعت پنج هزار متر مربع پس از اتوبان قم تهران واقع شده که در سفر مقام معظم رهبری ساخت آن مصوب شد.

وی ادامه داد: برای ساخت آن ۶ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که البته برای تکمیل آن نیاز به بیش از این مقدار است.

عالی پور ادامه داد: این سالن در اختیار سازمان صنعت و معدن و تجارت است و از سال آینده تمامی نمایشگاه ها در نمایشگاه فرش در وسعت بیشتر با کیفیت بهتر برگزار می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در ادامه تاکید کرد: نمایشگاه فرش قم صاحب نام و استثنایی است و یک بخش گردشگری قم شده که از استان های دیگر و از کشورهای خارجی هم به منظور خرید و بستن قراردادهای تجاری می آیند و گردشگر مخصوص دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: نمایشگاه فرش به منظور تبلیغ توسعه و ترویج فرش دستباف قم توسعه صادرات غیر نفتی و رونق این کالای ارزشمند ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد موزه دائمی فرش رونق گردشگری داخلی و خارجی و توسعه اقتصادی استان را در پی دارد و سبب آشنایی بیشتر کشورهای جهان و مردم با این هنر و صنعت قم می‌شود.

راه اندازی توریسم نمایشگاهی در قم

عالی پور تاکید کرد: در پی آن هستیم تا بتوانیم توریسم نمایشگاهی را در قم راه بیندازیم تا تنها به منظور بازدید از نمایشگاه هم گردشگران به قم بیایند.

وی گفت: به جد پیگیر هستیم تا در کنار توریسم مذهبی، جلب توریسم نمایشگاهی را برای استان قم داشته باشیم زیرا در قم پتانسیل خوبی به این منظور است.

وی اظهار داشت: علی رقم این که مکان نمایشگاه دائمی قم در حال حاضر کوچک است اما به دلیل نامی که فرش قم دارد مردم و دست اندرکاران فرش را به این شهر می‌کشاند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×