گزارش نمایشگاه ها

نمایشگاه ملی مرغوبیت نشانی ازکیفیت و توان کاری هنرمندان چیره دست کشور

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نمایش آثار نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در قالب نمایشگاهی در سطح ملی ودر کنار هم جمع آوری شدن آنها می تواند نشان دهنده کیفیت و توان کاری هنرمندان چیره دست کشور و راهی برای توسعه صنایع دستی باشد.

به گزارش روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ عبدالمجید شریف زاده رئیس موزه ملی فرش ایران در رابطه با برگزاری نمایشگاه آثار منتخب نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در موزه فرش ایران  و ارائه نشان ملی مرغوبیت گفت: یکی از مهمترین کارهایی که معاونت صنایع دستی انجام داده است برنامه نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی است. اگر معاونت صنایع دستی هیچ اقدام دیگری نداشته باشد و تنها تمام قدرت و فعالیت خود را در بحث نشان ملی بگذارد هم بسیار می تواند در توسعه صنایع دستی موثر باشد.

وی افزود: نشان ملی در واقع نشان استاندارد صنایع دستی است که آثار در آن به جهت کیفیت و قیمت مورد ارزیابی قرار می گیرند.نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی به عبارتی نوعی خاطر جمعی به خریدار می دهد که تولیدات با کیفیت و مرغوبیت صنایع دستی در اختیار آنها قرار داده شده است که می توانند آثار دارای نشان ملی را که از هر جهت مورد تایید است با قیمت مناسب خریداری کنند.

شریف زاده ادامه داد: تمامی آثار دارای نشان ملی در طول روندی طولانی در هر استان توسط کارشناسان متخصص مورد ارزیابی و پایش قرار می گیرند و در نهایت به عنوان اثر شایسته دریافت نشان ملی معرفی می شوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تاکید کرد: این نشان برای هنرمند هم جایگاه ویژه ای دارد که قیمت و کیفیت مناسب اثر را نشان می دهد، همچنین در شورای ارزشیابی هنری نیز حسابی برای هنرمند دارای نشان ملی به وجود می آید که خود در ارتقاء جایگاه هنر و هنرمند تاثیر گذار است.

رئیس موزه فرش ایران اضافه کرد: در این راستا برگزاری نمایشگاه آثار منتخب نشان ملی در معرفی این آثار به مردم و علاقمندان بسیار تاثیر گذار و ارزشمند است، نمایش آثار در قالب نمایشگاهی در سطح ملی و نیز در کنار هم جمع آوری شدن آثار می تواند نشان دهنده کیفیت و توان کاری هنرمندان کشور باشد که بازدید کننده می تواند از نزدیک شاهد کیفیت و مرغوبیت اثر ارائه شده باشد.

او در پایان افزود: از برگزاری این نمایشگاه و در کنار هم ارائه شدن آثار نشان ملی باید بسیار خوشحال بود، به این دلیل که این نمایشگاه هم معرف خوبی برای صنایع دستی ارزنده و هم ارتقا دهنده کیفیت و مرغوبیت صنایع دستی در کشور است.
 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×