گزارش نمایشگاه ها

نمایشگاه فرش ماشینی و کفپوش تهران ، مرکز ثقل صنعت فرش ماشینی و صنایع وابسته ایران

نویسنده : بهنام قاسمی – مجله نساجی کهن – ایران

 

نمایشگاه فرش ماشینی و کفپوش تهران ، مرکز ثقل صنعت فرش ماشینی و صنایع وابسته ایران

 

چهارمین دوره نمایشگاه فرش ماشینی و صنایع وابسته تهران امسال در تاریخ ۵ الی ۸  اکتبر ۲۰۱۲ برگزار گردید.  این نمایشگاه که در فاصله کمی بعد از نمایشگاه دموتکس مسکو برگزار شد توانست تعداد زیادی از بازدید کنندگان داخلی و خارجی حرفه ای را به نمایشگاه بیاورد.

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در نمایشگاه امسال ۱۰۴ شرکت در فضایی نزدیک به ۹۰۰۰ مترمربع حضور داشتند. طبق اظهارات مجری برگزاری فضای امسال نمایشگاه حدود ۱۳ درصد کاهش داشت که البته با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی منطقه این میزان کاهش تا حدی قابل قبول به نظر می رسد.

امسال همانطور که پیش بینی می شد اولین روز نمایشگاه یعنی روز جمعه پرازدحام ترین روز نمایشگاه بود و در این روز شاهد استقبال بیشتر بازدید کنندگان نسبت به سه روز دیگر نمایشگاه بودیم. در نمایشگاه امسال بخش های جانبی زیادی در حاشیه برگزار گردید که از مهمترین آنها می توان به کارگاه طراحی فرش در سالن ۱۳ و همچنین مسابقه انتخاب برترین طرح فرش از دیدگاه بازدیدکنندگان اشاره کرد. از نمایشگاه امسال تعداد زیادی از فعالان صنعت فرش ماشینی و صنایع وابسته ترکیه نیز دیدن کردند.

 

در این نمایشگاه مجله نساجی کهن  به عنوان مجری چاپ و توزیع خبرنامه نمایشگاه و همکار برگزار کننده نمایشگاه حضور فعالی داشت.

 

آنچه همه کارشناسان این صنعت به آن اشاره می کنند لزوم برپایی این نمایشگاه و نیاز مبرم صنایع فرش ماشینی ایران به برگزاری آن است؛ چرا که صنعت فرش ماشینی ایران با همه پتانسیل ها و توانایی هایش از داشتن یک برند نمایشگاهی خوب محروم بوده است. اگر در نمایشگاه امسال کمی با دقت قدم می زدید و فرش ها و غرفه ها و… را نگاه می کردید به عینه می توانستید پیشرفت ها و توانایی این بخش از صنعت نساجی را درک کنید. در نمایشگاه امسال شرکت های تولیدکننده محصولات جدید و طرح های متفاوتی را به نمایش گذاشتند که چشم اغلب بازدیدکنندگان را به خود خیره می کرد.

علاوه بر طرح و رنگ، انواع مختلف نخ فرش نیز خودنمایی می کرد که نشاندهنده توان بالای فرش ماشینی برای تطبیق دادن خود با اوضاع و شرایط تولید است. از آن جمله می توان به حضور گسترده تر پلی استر در فرش ها اشاره کرد و علاوه بر پلی استر براق فیلامنت، نخ های فرش پلی استر مات نیز در بافت فرش دیده شد که ظاهری دقیقاً مشابه فرش های اکرلیک را به مشتری ارائه می دهد؛ ضمن آنکه خصوصیات مناسب تری نیز برای مصرف کننده دارد. نمایشگاه امسال ترکیب بسیار مناسبی از شرکت های تولیدکننده فرش ماشینی، شرکت های خدماتی، قطعه سازی، تولیدکنندگان نخ و مواد شیمیایی و طراحان فرش را در کنار یکدیگر به نمایش گذاشت. آنچه توجه کارشناسان را به خود جلب کرد ظهور برخی برندها و نامهای جدید بود که نشاندهنده توجه شرکت های تولیدی فرش ماشینی بر روی خلق برندهای جدید است. حتی در نمایشگاه برخی از شرکت ها ۳ یا ۴ برند مختلف را معرفی و بر روی آن سرمایه گذاری کردند.

پنجمین نمایشگاه فرش ماشینی و کفپوش تهران در سال ۲۰۱۳ در ماه اکتبر برگزار خواهد شد. شرکت های علاقمند می توانند برای حضور در این نمایشگاه به عنوان غرفه گذار و یا بازدید کننده با ما تماس بگیرند.

تلفن : ۰۰۹۸۲۱۷۷۲۴۵۷۸۰

ایمیل : info@kohanjournal.com

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×