اخبار فرش ماشینی

بازدید وزیر صمت از نمایشگاه کفپوش، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته

صادرات ۱۱۰ میلیون دلاری فرش ماشینی در ۶ ماهه امسال

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

وزیر صنعت، معدن و تجارت از سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کفپوش، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته بازدید کرد.

بنا به اعلام شاتا، سیدرضا فاطمی امین به همراه معاون امور صنایع وزارت صمت و جمعی از فعالان بخش خصوصی از سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کفپوش، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته بازدید کردند.

این نمایشگاه در زمینی به مساحت ۲۸ هزار متر مربع و با مشارکت ۹۰ شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران دایر است. در این نمایشگاه انواع کفپوش، موکت، فرش ماشینی، قطعات و ماشین آلات، پارکت و لمینت در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

صادرات ۱۱۰ میلیون دلاری فرش ماشینی در ۶ ماهه امسال

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: در ۶ ماهه سال جاری ۲۸هزار تن فرش ماشینی معادل ۱۱۰میلیون دلار،۱۰هزار تن موکت معادل ۷میلیون دلار و ۱۰تن چمن مصنوعی معادل ۱۴هزار دلار از کشور صادر شده است. (لازم به ذکر است میزان صادرات سالانه فرش ماشینی کشور ترکیه حدود ۳ میلیارد دلار می باشد )

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مهدی صادقی نیارکی ضمن تشریح توانمندی‌های صنعت کف پوش، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته، اشاره‌ای به ظرفیت سازی‌های انجام شده داشت و افزود: در ۶ماهه سال جاری ۴۱میلیون مترمربع فرش ماشینی،۶۶میلیون مترمربع موکت و ۳ هزارو ۸۰۰ تن چمن مصنوعی در کشور تولید شده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت، ادامه داد: بیش از ۱۳۵میلیون مترمربع ظرفیت تولید فرش ماشینی و ۲۸۱میلیون متر مربع ظرفیت تولید انواع موکت در کشور وجود دارد و در سال گذشته صنعتگران در حوزه فرش ماشینی با بیش از ۷۰درصد ظرفیت اسمی مشغول به فعالیت بوده اند.

صادقی نیارکی با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش صادرات در سال جاری بیان کرد: طبق دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مقرر شد با محوریت سازمان توسعه تجارت ایران و حضور تشکل‌های مرتبط با فرش ماشینی و دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی، برای توسعه صادرات و افزایش تولید تدابیر لازم اتخاذ گردد.

وی در ادامه با اشاره به توسعه صادرات در این بخش، افزود: در ۶ ماهه سال جاری ۲۸هزار تن فرش ماشینی معادل ۱۱۰میلیون دلار،۱۰هزار تن موکت معادل ۷میلیون دلار و ۱۰تن چمن مصنوعی معادل ۱۴هزار دلار از کشور صادر شده است.

 

رشد ۹ برابری صادرات چمن مصنوعی از نظر وزنی

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به رشد ۹ برابری صادرات چمن مصنوعی ازنظر وزنی، افزود: فرش‌های صادراتی عمدتا به آسیا، اروپا و اقیانوسیه صادر شده است. صادقی نیارکی در پایان اظهار امیدواری کرد: برگزاری نمایشگاه‌های صنعتی در بهبود وضعیت صنعت، توسعه صادرات وایجاد هم افزایی بسیار تاثیرگذار باشد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×