اخبار فرش ماشینی

نمایشگاه فرش؛ فرصت و ظرفیت مناسبی برای تجاری سازی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: صنایع ایرانی از جمله، فرش، مبلمان و هنرهای دیگر باید به یک گفتمان در اقتصاد تبدیل شود که در غیر این صورت فرصتها از دست خواهد رفت.

بهمن نامور مطلق در بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی فرش ایران افزود: نمایشگاه فرصت و ظرفیت مناسبی برای تجاری سازی است، این کارکرد  نمایشگاهی درحوزه صنایع فرهنگی به دلیل آنکه حجم بزرگی از فعالیت‌های تجاری در نمایشگاه‌ها رخ می‌دهد؛ بیشتر از دیگر بخش‌ها است.
وی با بیان اینکه پس از برجام ارتباط با کشورهای دیگر بیشتر شده، اذعان داشت: در کشورهای دیگر صنایعی مانند: خودروسازی و صنایع هوایی حرف اول را می زند در ایران هم صنایع فرهنگی چنین نقشی را دارند در این راستا باید با قدرت برای حضور  صنایع فرهنگی در بازارهای بین المللی تلاش کنیم.
معاون صنایع دستی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه به تدریج آثار نو دیده می شود، تصریح کرد: سلیقه شناسی مخاطب جوان درحال شکل گیری است.
نامور مطلق افزود: در واقع نمایشگاه‌ها ویترین صنایع فرهنگی هستند که می‌توان نبض این هنر را با نمایشگاه‌ها اندازه گیری کرد. این رشد در ارائه، غرفه سازی و زیبایی سازی و همچنین در حوزه فروش، تجاری سازی محصولات، گفتمان سازی و فرهنگ سازی صنعت فرش  نیز وجود داشته است.
وی  با اشاره به توسعه تجاری سازی در صنعت فرش گفت:  با توجه به افزایش امیدواری نزد تجار و نگاه آن‌ها نسبت به آینده رو به رشد این صنعت، تمایل به سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش بیشتر شده است.
 معاون صنایع دستی با ذکر این نکته که در صنعت فرش به سرمایه گذاری توجه شده است، افزود: این در حالی است در گذشته کمتر به سرمایه‌گذاری در این حوزه توجه می‌شد و نمایشگاه‌ها بیشتر نمایشی بود اما در حال حاضر بیشتر جنبه تجاری سازی و گفتمان سازی پیدا کرده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×