اخبار فرش ماشینی

بافت فرش می‌تواند فعالیتی مطلوب برای اوقات فراغت باشد

 

وزیر صنعت، معدن تجارت گفت: هنر فرش دستباف ایرانی هنری دلنشین است که می‌تواند فعالیت مطلوب برای اوقات فراغت و کمک هزینه‌ای برای خانواده‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم افتتاح بیست و سومین نمایشگاه فرش دستباف ایرانی اظهار کرد: هنر فرش دستباف ایرانی هنری دلنشین است که می‌تواند فعالیت مطلوب برای اوقات فراغت و کمک هزینه‌ای برای خانواده‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه در برخی منازل و کارگاه‌های بافندگی فرش صورت می‌گیرد بیان کرد: طراحی و فرهنگ هر روستا در بافت قالی به خوبی نمایان است و هنر بافندگی فرش به عنوان یک ذوق فردی شناخته می‌شود.

او تاکید کرد: هنر بافت و طراحی را نمی‌توان استانداردسازی کرد اما این در حالی است که می‌توان مواد اولیه تولید آن را برای افزایش کیفی تولید استاندارد ساخت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نعمت زاده با بیان اینکه باید هنر فرش ایران را ارج نهیم تاکید کرد: در بازارهای خارجی از فرش ایرانی کپی‌برداری شده است و باید فرش دستباف ایرانی را  در رسانه‌ها بیش از دیگر صنایع تبلیغ کرد.

همچنین در این مراسم حمید کارگر سرپرست مرکز ملی فرش تاکید کرد: این نمایشگاه به ابعاد دیگر تولید فرش همچون، علم، تجارت و ارتباط با بازارهای هدف پرداخته است.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه رشد کیفی و کمی را در کنار هم شاهد بوده‌ایم که در این راستا کارگاه‌های تخصصی تجارت بین‌الملل، الکترونیک، حمل و نقل برگزار خواهد شد.

کارگر با بیان اینکه بهتر است ایران را با برند فرش بشناسند، تاکید کرد: در این نمایشگاه ۱۲۰ بازرگان خارجی حضور یافته‌اند که در کنار آن به دنبال نشان دادن تنوع فرش ایرانی و تطابق آن با دکوراسیون‌های مختلف هستیم.

وی گفت: فرش ایرانی در سال گذشته بدترین میزان صادرات خود را داشته است که تبلیغات پروسه‌ای زمانبر، هزینه‌بر دارد که نیاز است تمام دستگاه‌ها و همکاری داشته باشد.

او در پایان بیان کرد: در چهار سال گذشته واردات فرش به آمریکا از ایران ممنوع شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×