اخبار فرش ماشینی

نمایشگاه ایتما ۲۰۰۷ – مونیخ

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ایتما (نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و تجهیزات نساجی) از سال ۱۹۵۱، هر ۴ سال یکبار در حال برگزاری است. این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه ماشین آلات نساجی و تجهیزات وابسته است که در کشورها و شهرهای مختلف برگزار می گردد.

محل و تاریخ مرکز نمایشگاهی جدید مونیخ:  
۲۰-۱۳  September 2007
ساعات بازگشایی برای بازدیدکنندگان : هر روز از ساعت ۹ الی ۱۸
ساعات بازگشایی برای غرفه داران : هر روز از ساعت ۸ الی ۱۹
مشاور و حمایت کننده صنعتی : انجمن ماشین سازان نساجی آلمان VDMA

Image

اطلاعات شرکت برگزار کننده:
Organiser and information
Messe München GmbH
Messegelände
۸۱۸۲۳ München, Germany
Tel.: (+49 89) 9 49-1 14 28
Fax: (+49 89) 9 49-1 14 29

نگاهی به گذشتۀ ۵۰ سالۀ نمایشگاه ایتما:
Cematex  انجمن ماشین سازان نساجی اروپا در ۲۰ اکتبر سال ۱۹۵۲ و با هدف تصاحب بازار ماشین آلات نساجی برقرار گردید. قبلاً اولین تلاش برای برگزاری در سال ۱۹۵۱ در شهر لیل فرانسه انجام شده بود.  در اولین دورۀ ایتما ۲۸۰ غرفه دار در فضایی به وسعت ۱۲۰۰۰ متر مربع شرکت داشتند. دومین دوره ایتما تحت مدیریت عمومی  Cematex  در فضایی به وسعت ۲۰۰۰۰ متر مربع و با حضور ۴۵۳ غرفه دار و در شهر بروکسل (۱۹۵۵) برگزار گردید .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

CEMATEX   به عنوان کمیتۀ اروپایی ماشین سازان نساجی اروپا ۹ انجمن و اتحادیۀ ماشین سازی، این قاره را تحت پوشش دارد که لیست آنها به همراه امکانات  ارتباطی شان در زیر آمده است .


ایتما ۲۰۰۷ مونیخ در حالی برگزار می گردد که در کارنامۀ ۵۰ سالۀ خود ۱۴ دورۀ برگزاری موفق را پشت سر گذاشته است.

Site           Net space in m²           Exhibitors             Year            
۱۹۵۱            Lille                    ۱۲.۴۶۵                         ۲۷۸
۱۹۵۵           Brussels              ۲۰.۵۸۵                         ۴۵۳
۱۹۵۹             Milan                 ۳۶.۶۵۹                         ۶۱۶   
۱۹۶۳          Hanover              ۶۱.۶۲۲                         ۸۲۸
۱۹۶۷           Basle                  ۷۲.۵۴۳                         ۸۸۱
۱۹۷۱          Paris                    ۱۱۴.۳۷۳                     ۱۰۷۲
۱۹۷۵          Milan                   ۱۲۲.۰۰۰                      ۱۱۶۰
۱۹۷۹        Hanover               ۱۲۰.۰۰۰                      ۱۰۶۸
۱۹۸۳         Milan                   ۱۲۵.۰۰۰                       ۱۱۰۰
۱۹۸۷          Paris                   ۱۴۵.۰۰۰                      ۱۲۸۶
۱۹۹۱        Hanover               ۱۸۶.۰۰۰                       ۱۳۹۱
۱۹۹۵         Milan                    ۱۶۶.۰۰۰                      ۱۴۳۶
۱۹۹۹         Paris                     ۱۵۶.۰۰۰                      ۱۳۹۱
۲۰۰۳     Birmingham             ۱۰۰.۰۰۰                       ۱۲۷۹

نگاهی گذرا بر ایتما ۲۰۰۳
ایتما چهاردهم در سال ۲۰۰۳ در بیرمنگام انگلیس برگزار گردید (۲۲-۲۹ اکتبر). در مجموع ۱۲۷۹ شرکت از ۴۰ کشور در ۱۸ سالن حضور داشتند.  ۱۰ کشور برتر از نظر حضور عبارتند از:

۱- ایتالیا   ۲-آلمان   ۳- سوئیس  ۴- اسپانیا   ۵- بلژیک ۶- ترکیه   ۷ – انگلستان   ۸ –  فرانسه   ۹ – آمریکا   ۱۰- اتریش

در سال ۲۰۰۳ بازدید کنندگان از ۱۲۹ کشور به بیر منگام سفر کردند که حدود ۶۴% آنها از اروپا (با احتساب ترکیه )  و بیش از ۲۴ % از آسیا و منطقۀ خاور میانه بودند. از لحاظ دسته بندی گروه های محصولی، بیشترین سهم مربوط به بخش شستشو ، سفیدگری، رنگرزی و چاپ بود که ۳۳ درصد کل فضای نمایشگاه را در اختیار داشتند. بعد از آن بخش ریسندگی با ۲۴ درصد و بافندگی با ۱۸ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

در واقع اساسی ترین هدف برگزاری ایتما جلب توجه و نمایش آخرین دستاوردها و تکنولوژی های انجمن های ماشین سازی اروپا بوده است که زمینه ای برای تقویت هر چه بیشتر صنعت ماشین سازی دنیا گردیده است. چنانکه بسیاری از شرکت های ماشین سازی دنیا بهترین مکان برای معرفی تکنولوژی های جدید خود را این نمایشگاه می دانند. مدت زمان نسبتاً طولانی بین برگزاری نمایشگاه های ایتما نیز به همین جهت است تا فرصتی برای خلق نوآوری ها و آزمودن آنها برای ارائه مطلوب تر پدید آید. 
نمایشگاه ایتما در هر دوره پذیرای تعداد زیادی بازدیدکننده ایرانی است و بسیاری از مدیران و کارشناسان این صنعت برای آگاهی از پیشرفت های صنعتی که در جهان اتفاق افتاده، به آلمان سفر می کنند. در این بخش از مطلب مواردی را ذکر خواهیم کرد که می تواند در راهنمایی افرادی که تمایل به بازدید از نمایشگاه ایتما دارند مؤثر باشد. لازم به ذکر است که مجله به دلیل محدودیت در تعداد صفحات از ذکر جزئیات پرهیز نموده و تنها به معرفی کانال های اطلاعاتی در این زمینه بسنده کرده است.

برای سفر حتماً به آژانس های مسافرتی نیاز دارید.

در صورتی که نیاز به اطلاعاتی در زمینه های اقامت و تهیۀ بلیط سفر دارید حتماً به سایت مرکز بین المللی  نمایشگاهی مونیخ سری بزنید. با کلیک بر روی  subsidiaries and offices worldwide اطلاعات مربوط به بیش از ۸۰ کشور جهان همراه با نقشه نمایشگاه و جزئیات آن و به زبان های مختلف وجود دارد که راهنمای بسیار خوبی برای بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان در نمایشگاه است. همچنین در بخش travel agencies اطلاعات مناسبی در مورد نحوۀ سفر شما و آژانس های مسافرتی که خدمات مناسب ارائه می دهند وجود دارد. در ایران با شرکت پالیز تور به آدرس زیر تماس بگیرید.


امسال نحوۀ اطلاع رسانی ایتما ۲۰۰۷ در حین برگزاری نمایشگاه چگونه است؟
در حین برگزاری نمایشگاه معمولا بازدید کنندگان نظرات و شیوه های مختلفی در رابطه با گردآوری اطلاعات برای خود دارند .  در ایتما ۲۰۰۷ برای پاسخ گویی به این نیاز یک سیستم اطلاعاتی قوی در نمایشگاه قرارداده شده است . این سیستم شامل ۷۲ ترمینال touch-screen است که اطلاعات تجاری وجانبی نمایشگاه اطلاعات مربوط به کلیه شرکت کنندگان از جمله مشخصات و پروفایل شرکت ها ، رنج و کد محصولات تولیدی و نیز آدرس آنها روی نقشه نمایشگاه (سالن ،غرفه و …) را نمایش می دهد .

 

برای تهیۀ روادید و کسب اطلاعات چه راه هایی وجود دارد؟
ملیت های اروپایی (EU nationals) نیازی به اخذ ویزا ندارند اما تمام کشور های غیر اروپایی برای اقامت در آلمان نیاز به اخذ ویزا خواهند داشت .
با مراجعه به لینک German Federal Foreign Office در قسمت visitors / visa  در سایت www.itma.com می توانید اطلاعات مفیدتری راجع به کشورهای مختلف کسب کنید .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×