اخبار نساجی

انتقاد از فروش کالاهای نساجی هند به ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

رئیس خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینکه ورود کالای قاچاق به کشور حساب شده است، گفت: ۲۰ میلیارد از کل واردات ۵۰ میلیارد دلاری کشور قاچاق است.

سید عبدالوهاب سهل آبادی شامگاه سه‌شنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان صنعت و معدن استان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و فعالان عرصه صنعت و معدن قم در تالار وتوس برگزار شد، گفت: اگر مصوبات مجلس شورای اسلامی در مورد رفع موانع تولید اجرایی شود مشکلات صنایع کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به تصویب قوانین رفع موانع تولید در دی‌ماه سال۱۳۸۷ افزود: اگر این قوانین رعایت و اجرایی شود اقتصاد مقاومتی به بهترین شکل روی خواهد داد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینکه باید از توان فنی و مهندسی بومی برای کار و تولید استفاده کنیم، گفت: نباید اجازه داد کالا‌ها و اجناس خارجی به هر قیمتی وارد کشور شود.

وی با انتقاد شدید از سفر اخیر هیئت تجاری هند به کشور، افزود: در حالی که نساجی کشور با مشکل اساسی فروش مواجه است هیئت هندی تمام اجناس نساجی خود را به کشور تحمیل کرد.

بی‌تعهدی دولت نسبت به بدهی‌ها

سهل آبادی با بیان اینکه دولت در جریان مشکلات بازار کالاهای ایرانی است، افزود: برخی از سفرهای هیئت‌های خارجی که به نام برجام تمام می‌شود بی‌فایده و مشکوک است.

وی با تأکید بر اینکه ورود کالاهای قاچاق بی‌رویه و حساب شده است، گفت: مگر می‌شود و می‌توان باور کرد ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق را تنها از طریق کوله پشتی و بی‌راهه‌ها وارد کشور کرد.

رئیس خانه صنعت و معدن با انتقاد از عدم تعهد دولت نسبت به پرداخت بدهی‌های خود به تولیدکنندگان، گفت: واحد تولیدی که بیش از ۷۵ میلیارد تومان به دولت جنس فروخته اما بعد از گذشت یکسال تنها ۱۸۰ میلیون تومان را پس گرفته است.

وی با بیان اینکه دولت حتی حاضر به تها‌تر بدهی‌های متقابل نیست، افزود: چرا زمانی که عوامل دولت از ما طلب دارند دنبال دریافت سررسید آن هستند و اگر دیر کنیم باید جریمه بدهیم اما در مقابل هیچ تضمینی نداریم که طلب خود را دریافت کنیم.

سهل آبادی با بیان اینکه پرداخت‌های وعده داده شده قانون هدفمندی یارانه‌های تولید کنندگان انجام نشده است، گفت: مگر قرار نبود دولت ۳۰ درصد از درآمد حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها را به صنعت تزریق کند؟

تعطیلی ۶۸۰۰ واحد تولید در سال ۹۴

رئیس خانه صنعت و معدن با اشاره به تعطیلی واحدهای تولیدی گفت: از سال ۸۰ تا ۹۳ بیش از ۵۷۰۰ واحد تولیدی تعطیل شده بود اما در سال ۹۴ بیش از ۶۸۰۰ واحد تولیدی به تعطیلی و ورشکستگی کشید.

وی از فعالیت تنها ۷۰ درصد واحدهای تولیدی کشور خبر داد و گفت: از این تعداد نیز تنها ۳۸ درصد با ظرفیت فعال تولید می‌کنند.

سهل آبادی با بیان اینکه در کشور ۵۵۰۰ واحد معدنی وجود دارد، گفت: متأسفانه به دلیل عدم حمایت و سرمایه‌گذاری کافی بیشتر این معادن مورد تعرض محلی قرار دارند.

وی از عقب ماندگی ماشین آلات واحدهای معدنی انتقاد کرد و گفت: به دلیل نبود بودجه خرید ماشین آلات مدرن، اکثر واحدهای تولیدی با ماشین آلات ۴۰ سال پیش فعالیت می‌کنند.

رئیس خانه صنعت و معدن کشور با تأکید بر اینکه صنعتگران سربازان مقدم جبهه اقتصاد مقاومتی هستند، گفت: دولت نباید اجازه دهد برخی به بهانه پسا برجام کالاهای بی‌کیفیت و مشابه خود را به کشور وارد کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×