اخبار نساجی

نعمت‌زاده: ۳۵ مانع پیش روی تولید را برداشتیم

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نعمت‌زاده: 35 مانع پیش روی تولید را برداشتیم

 

    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ برنامه‌های این وزارتخانه در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تهیه شده و بعد از تصویب در شورای اقتصاد اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا نعمت زاده در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن با اشاره به این‌که دولت یازدهم تاکنون دست کم ۳۵ مورد از موانع تولید را برطرف کرده است گفت: به تازگی برنامه‌ ها و راهکارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت برای خروج کشور از رکود اقتصادی تهیه و خدمت رییس جمهوری ارائه شد.در همین زمینه رییس جمهور کارگروه مشخصی را برای خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی تعیین کرده است.

وی افزود: لایحه حمایت از تولید نیز بعد از دریافت نظرات مختلف به هیات وزیران ارائه شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که در سه ماهه نخست امسال تولید بسیاری از کالاهای صنعتی و معدنی با رشد مواجه شده‌اند افزود: رشد منفی بخش صنعت و معدن با اقدامات انجام شده متوقف شده است و در کنار آن وزارت صنعت، معدن و تجارت دیپلماسی اقتصادی را در کنار دیپلماسی سیاسی فعال کرده است.

نعمت زاده با بیان این‌که سال قبل سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات بانکی ۲۹ درصد بود گفت:‌ این درحالی است که در شرایط متعارف این سهم همواره ۳۸ درصد بود. در این زمینه از شورای پول و اعتبار درخواست شده که سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات بانکی افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه بانک‌ها به منظور ارتقای قدرت سیستم بانکی به منظور اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان نیز از دیگر راهکارهای پیشنهادی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که از سال ۱۳۹۰ تاکنون هیچ گونه اعتباری تحت عنوان جایزه صادراتی پیش بینی نشده است، گفت: امیدواریم بتوانیم با اقدامات انجام شده مجددا بودجه مورد نیاز برای جایزه صادراتی را تامین کنیم.

نعمت زاده همچنین خواستار تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر معوقات بانکی و تسویه حساب تسهیلات ارزی تولیدکنندگان شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×