اخبار نساجی

نصب صحیح “کولرهای گازی” به کاهش هزینه برق کمک می کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) اعلام کرد: نصب صحیح کولرهای گازی نقش مهمی در کاهش مصرف برق و هزینه آن دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و گسترش استفاده از انواع وسایل سرمایشی در کشور، سازمان بهره وری انرژی ایران راهکارهای را برای کاهش هزینه های برق مصرفی و افزایش بازده وسایل سرمایشی را ارائه کرده است.

بر اساس این گزارش؛ نخستین مورد در استفاده از کولرهای گازی (اسپیلیت)، توجه به ظرفیت کولر متناسب با مساحت فضای محیط است. همچنین میزان ارتفاع محل نصب پنل داخلی کولر باید بین دو متر تا دو متر و ۲۰ سانتیمتر از سطح زمین باشد.

این گزارش می افزاید؛ موقعیت قرار گرفتن کندانسور بیرون نسبت به پنل داخلی مورد دیگری است که بهتر است کندانسور بیرونی از پنل داخلی پایین تر باشد.

بنابراین گزارش؛ رعایت مواردی همچون نصب کولر گازی در مسیر جریان هوا و محل سایه (نصب سایه بان)، تنظیم ترموستات بر روی ۲۴ تا ۲۶ درجه، عایق کاری لوله های مبرد و استفاده از مواد ضدزنگ در کولر گازی های اسپیلیت، موجب طولانی شدن عمر دستگاه و شبکه کندانسور و تبادل سریع گرما و سرما می شود و در کاهش مصرف برق و افزایش بازده نهایی این گونه کولرها تاثیر متقابل دارد.

همچنین هنگام نصب کولرهای گازی و اسپیلیت ها باید مراقب بود تا گرد و غبار و ذرات ریز وارد لوله های مبرد نشود زیرا این ذرات ممکن است لوله مویین کولر را مسدود کرده و به کمپرسور صدمه بزند و در نتیجه موجب کوتاه شدن عمر دستگاه شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شایان ذکر است؛ انتخاب محل مناسب و نصب درست اجزای اسپیلیت ها ضمن کاهش مصرف برق، موجب افزایش طول عمر مفید آنها می شود.

گفتنی است مشترکین برای کسب آخرین روش های کاهش مصرف انرژی می توانند با تلفن گویای ۰۲۱۴۲۸۰۵ تماس حاصل نمایند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×