اخبار فرش ماشینی

نشست هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با مسئولین شهر کاشان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نشست هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با مسئولین شهر کاشان

هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با مسئولین صنعتی و اقتصادی کاشان دیدار کردند.

هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران طی سفر خود به شهر کاشان و بازدید از واحدهای صنعتی آن، روز دوشنبه مورخ ۲۳ اردیبهشت ماه طی نشستی با مسئولین شهر کاشان از جمله رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت کاشان، ریاست اتاق بازرگانی کاشان، مسئول اداره استاندارد، معاون دانشگاه فنی و حرفه‌ای، مسئولین تأمین اجتماعی، گمرک، دانشگاه آزاد و جمعی از صنعتگران این شهر به بررسی مسائل و مشکلات این منطقه پرداختند.

در ابتدای این نشست، مهندس مروج، ریاست هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران ضمن بر شمردن آمار رشد صادرات نساجی طی سال گذشته اعلام کرد که بیش از نیمی از صادرات صنایع نساجی کشور مربوط به کفپوش‌ها و عمدتاً فرش ماشینی می‌باشد. وی افزود که در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ واحد در این شهر مشغول به فعالیت هستند که در حدود ۱۱۰۰ واحد آن در بخش نساجی و عمدتاً تولید فرش ماشینی فعالیت دارند و این امر انتظارات بخش خصوصی از همکاری و حمایت سازمان‌ها و نهادهای دولتی جهت تسهیل شرایط تولیدی این بنگاه‌ها را بیشتر کرده است.

مهندس برازنده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کاشان، اعلام کرد که خوشبختانه اغلب نهادهای مسئول در این شهر از جمله فرمانداری، معاونت برنامه‌ریزی، معاونت سیاسی، گمرک، تأمین اجتماعی، دانشگاه‌ها و مراکز رشد نهایت همکاری را در راستای تسهیل تولید به عمل می‌آورند.

وی اعلام کرد که هدف از تلاش‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر نهادهای مسئول در شهر کاشان، توسعه تولیدات صنعتی آن می‌باشد. وی اظهار داشت که در روز گذشته (۲۲ اردیبهشت ماه) از فرش ۱۰۰۰ شانه کاشان رونمایی شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

آقای دیانت، ریاست اتاق بازرگانی کاشان در ادامه اعلام کرد که هم‌اکنون اداره گمرک موجود در شهر کاشان مختص کالاهای صادراتی است و صنایع تولیدی در تلاش هستند تا گمرک وارداتی نیز در منطقه ایجاد نمایند.

وی اعلام کرد که در شرایط فعلی مشکلات عدیده‌ای به دلیل تحریم‌های داخلی و خارجی پیش روی صنعتگران است که یکی از آن‌ها تأمین نقدینگی لازم برای واردات مواد اولیه و قطعات یدکی مورد نیاز است. وی ادامه داد که پیش از تحریم‌های بین‌المللی علیه کشور و قفل شدن شبکه بانکی، امکان ثبت سفارش با پرداخت ۱۰ درصد از کل ارزش کالا امکان‌پذیر بود لیکن هم‌اکنون ثبت سفرش با پرداخت ۱۳۵ درصد از ارزش کالا صورت می‌گیرد و این امر نیاز واحدها به سرمایه در گردش را چندین برابر کرده است.

وی مشکلات نرم‌افزارها و برنامه‌های طراحی شده برای اجرای فرآیندهای میان واحدها و نهادهای مسئول را نیز مورد انتقاد قرار داده و خواستار بهبود آن‌ها در راستای تسریع عملکرد گردید.

ریاست گمرک کاشان در این نشست اعلام کرد که پیگیری‌ صنایع این شهر مثمرثمر بوده و مجوز احداث منطقه آزاد تجاری کاشان نیز صادر شد است.

در ادامه نشست، آقای امانی از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهر کاشان، فلسفه وجودی این مراکز را تربیت نیروی متخصص بر اساس نیاز صنعت برشمرد و اعلام آمادگی کرد که توانمندی‌ عملی نیروهای مورد نیاز صنایع نساجی را بر اساس خواسته‌ی مدیران مربوطه ارتقا بخشند.

مهندس حمیدی، عضو هیأت‌مدیره انجمن، از عملکرد مراکز آموزشی در تربیت نیروهای متخصص مربوطه انتقاد کرده و اعلام کردند که متأسفانه در این راستا به نیاز صنایع توجه نمی‌گردد. لذا پیشنهاد می‌شود گرایش‌های نساجی بطور تخصصی‌تری توجه شده و برای تعیین دروس مورد نیاز نیز از همفکری صنعتگران استفاده گردد.

یکی دیگر از حاضرین در این نشست، مسئول اداره استاندارد شهر کاشان بود که اعلام کرد این سازمان نهایت تلاش خود را برای تسهیل تولید به عمل می‌آورد و هم‌اکنون در حدود ۱۰۰ واحد صنعتی مستقر در این منطقه دارای نشان استاندارد تولید می‌باشند. هیأت‌مدیره ضمن تقدیر از تلاش‌های ایشان اعلام کردند که متأسفانه قانون ارتقای کیفی خودرو و سایر محصولات صنعتی که می‌باید ناظر بر کیفیت کالای نهایی باشد، مواد اولیه و کالاهای واسطه را نیز مشمول کرده و تولیدکنندگان جهت تأمین این کالاها ملزم به پرداخت عوارض مربوطه و اتلاف وقت می‌باشند که در شرایط فعلی اقتصادی توجیه پذیر نیست.

مدیرعامل خوشه فرش‌ماشینی کاشان بر نقش خوشه‌ها در موفقیت بنگاه‌های اقتصادی تأکید داشته و اعلام کرد که با مطالعاتی که در چنین مراکزی صورت می‌گیرد می توان افق پیش‌رو را برای این واحدها ترسیم نمود. وی شرایط اقتصادی حادث شده در اثر افزایش نرخ ارز که منجر به از بین رفتن توجیه واردات و قاچاق منسوجات به کشور شد را شرایطی طلایی نامیده و اعلام کرد که با تدوین استراتژی تولید می‌توان از این شرایط بهره برد.

مهندس حائری، دبیر انجمن صنایع نساجی ایران در این رابطه اظهار داشت که شرایط پیش آمده زمانی به فرصت طلایی تولید مبدل خواهد شد که تحریم‌های بین‌المللی از میان رفته و قفل سیستم بانکی کشور گشوده گردد تا واحدها بتوانند نقدینگی لازم برای ادامه فعالیت خود را از طریق خطوط اعتباری تأمین نمایند.

وی در پایان خاطرنشان کرد که انجمن صنایع نساجی ایران تمام تلاش خود را در راستای نمایان کردن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در صنایع نساجی به کار خواهد بست.

نامبرده از صمیمیت موجود بین مسئولین و نهادهای مسئول در شهر کاشان ابراز خرسندی نمود و آن را یکی از دلایل پیشرفت این منطقه دانست.

نشست هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با مسئولین شهر کاشان

نشست هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با مسئولین شهر کاشان

نشست هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با مسئولین شهر کاشان

نشست هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با مسئولین شهر کاشان

نشست هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با مسئولین شهر کاشان

نشست هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با مسئولین شهر کاشان

بازدید هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران از ریسندگی و بافندگی یلدای کویر

بازدید هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران از شرکت بافت خوب

بازدید هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران از کارخانجات فرش فرهی

نشست هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با مدیران مجتمع نساجی نور پایتخت

بازدید هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران از کارخانجات مخمل و ابریشم کاشان

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×