اخبار نساجی

نشست منتخبین هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با قائم‌مقام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی

 

هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با قائم‌مقام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دیدار کردند.

این نشست با حضور آقایان مهندس مروج، مهندس حائری، مهندس حمیدی، مهندس مقصودی و مهندس شمس‌زاده مورخ ۲۳ اردی‌بهشت ماه و در محل ساختمان وزارت کار برگزار گردید.

در ابتدای این نشست، هیأت‌مدیره انجمن به بیان اهمیت صنعت نساجی و نقش آن در اقتصاد و اشتغال کشور پرداخته و به مشکلات حال حاضر فراروی این صنعت اشاره نمودند. از جمله موارد مطرح شده در این خصوص، نگرانی صنعتگران کشور از حفظ اشتغال پایدار بود که به نظر می‌رسد با وجود مشکلات عدیده‌ای که در امر تولید در کشور وجود دارد، تحقق آن در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی امری دشوار بنماید. به اعتقاد ایشان در حال حاضر و با وجود دشوار بودن ثبت سفارش کالا، نقل و انتقال ارز از طریق سیستم بانکی، آغاز قریب‌الوقوع فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بدون حمایت مناسب از صنایع و مسائلی از این قبیل، بسیاری از تولیدکنندگان کشور را با مشکلات مضاعفی روبرو نموده است.

بنا به اظهارات هیأت‌مدیره انجمن، صنعت نساجی و پوشاک از جمله صنایع اشتغالزا در جهان محسوب شده و لازم است تا حمایت‌های ویژه‌ای از سوی مسئولین برای آن در نظر گرفته شود.

بر اساس این گزارش، یکی از پیشنهاداتی که در جهت کاهش قیمت تمام شده از سوی هیأت‌مدیره مطرح گردید، کاهش سهم بیمه کارفرما به ۷ درصد از محل درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه ها بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین پیشنهاد گردید تا دولت بدهی خود به صنایع را در قالب کوپن‌های قابل استفاده در ادارات دارایی، بیمه، گمرک و سایر ارگان‌های دولتی تأدیه نماید.

آقای دوست‌علی نیز ضمن تأیید مطالب عنوان شده از سوی هیأت‌مدیره اظهار داشتند که وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، متولی حفظ اشتغال و تنظیم روابط فیمابین کارفرما و کارگر بوده و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌نماید. وی همچنن اظهار امیدواری نمود که با تداوم اینگونه نشست‌ها و اطلاع مسئولین از مشکلات پیش روی تولید و اشتغال کشور و همیاری آن ها، این مسائل به مرور مرتفع خواهند شد.

 

خرید اشتراک مجله

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×