اخبار نساجی

نساجی در ایران سبب کاهش مشکلات اقتصادی می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

عضو انجمن نساجی ایران گفت: صنعت نساجی در ایران می‌تواند جزو صنایعی باشد که موجب کاهش مشکلات اقتصادی شود زیرا سهم سرمایه بر صنعت نساجی کمتر از سهم اشتغالزایی آن است.

به نقل از خبرگزاری مهر ، عباس خزایی ضمن اعلام این مطلب افزود: فشارهای ناشی از تحریم‌های خارجی همیشه گریبان‌گیر صنعت کشورمان بوده این در حالی است که واحدهای تولیدی با تکیه بر توان داخلی در صحنه رقابت حضور همیشگی دارند.

وی با تاکید بر توسعه اشتغال در مناطق محروم همانند نطنز اضافه کرد: تمامی همت و تلاش واحدهای صنعتی این منطقه بر طرف کردن بیکاری از جامعه و توسعه این مهم است.

خزایی درباره صنعت نساجی اضافه کرد: صنعت نساجی در ایران می‌تواند همانند تمامی کشورهای صنعتی جزو صنایعی باشد که موجب کاهش مشکلات اقتصادی شود، زیرا سهم سرمایه بر صنعت نساجی کمتر از سهم اشتغا‌زایی آن است.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنایع نساجی اصفهان ادامه داد: برای ایجاد تحول در این صنعت باید بازارهای منطقه شرق آسیا، آمریکای شمالی و اروپا برای صادرات محصولات نساجی را مورد هدف قرار گیرد.

وی انتقال خطوط تولید پوشاک از کشورهای صنعتی به کشور ایران را از دیگر راه‌های تحول در این صنعت عنوان کرد و افزود: ایجاد بسترهای مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و همچنین استفاده از شیوه‌های نوین تجارت کمک شایانی به این صنعت می‌کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

خزایی توسعه صنعت نساجی را مرهون به بهره‌گیری از مزیت نسبی کشور در زمینه توان تولید الیاف مصنوعی، استفاده از تکنولوژی‌های نوین، بسترسازی دولت به منظور تأمین سایر مواد اولیه مورد نیاز دانست و گفت: ایجاد زمینه و زیرساخت‌های لازم به منظور صادرات قوی در صنایع نساجی و پوشاک با توجه به فرهنگ غنی و قابلیت خلاقیت هنری در کشور موضوع مهمی است که باید به آن پرداخت شود.

عضو هیئت مدیره شرکت ریسندگی و بافندگی همدانیان، اهمیت دادن به صنایع پوشاک به عنوان حلقه پایانی زنجیره ارزش مجموعه نساجی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: افزایش توان رقابت‌پذیری صنایع داخلی و حمایت‌های تعرفه‌ای موثر در مقابل واردات در صنایع پوشاک بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: توسعه صادرات برای کسب ارز خارجی، بالا رفتن سطح رفاه جامعه و توانمند شدن اقتصاد کشور، آمادگی برای ورود به جامعه اقتصاد جهانی است.

خزایی بهره‌گیری از پتانسیل موجود در زمینه مواد اولیه، نیروی کار، هزینه نیروی انسانی و انرژی مناسب برای تولید محصولات قابل رقابت و صادرات به بازارهای جهانی را لازمه و سرلوحه واحد‌های تولیدی نساجی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت الوان زر ریس نطنز همچنین موضوع فعالیت این شرکت را ایجاد کارخانجات تولیدی ریسندگی، بافندگی و رنگرزی عنوان کرد و افزود: تمامی عملیات اجرایی این شرکت وابسته به صنایع نساجی بوده که بر حسب پروانه بهره‌برداری تولید اسمی سالیانه این واحد در سه شیفت معادل ۵ هزار و ۸۰۰ تن “نخ فرش ماشینی” و سه هزار تن “تاپس” است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×