اخبار فرش ماشینی

نساجی، چهارمین صادر‌کننده غیر‌نفتی

نساجی، چهارمین صادر‌کننده غیر‌نفتی

مدیرکل امور صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تعیین دقیق آثار واردات و صادرات محصولات نساجی و پوشاک، منوط به بررسی دقیق آمارهای ورود و خروج از گمرک است و نمی‌توان به آمارهای متفرقه اعلام شده استناد کرد.

مهدی اسلام‌پناه در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران افزود: آمار مربوط به واردات و صادرات صنایع نساجی و پوشاک به صورت مقطعی و پس از بررسی دقیق میزان ورود و خروج از گمرک تهیه می‌شود. وی با تاکید بر این‌که توسعه صادرات در گروه حمایت جدی دولت از بخش خصوصی است، اظهار کرد:‌ ایجاد بستر‌های مناسب توسعه صادرات از طریق تامین مالی مناسب، یافتن بازارهای هدف صادراتی و پرداخت به موقع جوایز صادراتی برعهده دولت است. مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک با بیان این‌که تحقق ۱۰۰ درصدی سهم ۵/۱۴ میلیارد دلاری صادرات صنعتی از مجموع صادرات غیر‌نفتی امری دست‌یافتنی است، افزود: لازمه این امر به کارگیری ظرفیت‌های خالی تولید و ایجاد ظرفیت‌های جدید صادراتی با تاکید به تولید داخل صادرات‌گراست. وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به اشتغال مولد و پویا، تصریح کرد: این امر با ایجاد فضای مناسب در صنعت از راه سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه‌های مختلف و راه‌اندازی ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها به نتیجه می‌رسد.

اسلام‌پناه با بیان این‌که هم‌اکنون ۱۰ هزار واحد فعال در صنایع نساجی، پوشاک، چرم و کفش در کشور موجود است، افزود: صادرات این بخش، سهمی بیش از ۱۰ درصد از صادرات کالاهای صنعتی را به خود اختصاص داده است. هم‌اکنون واحد‌های تولید‌ی صنایع‌نساجی ۱۴ درصد از کل‌ صنعت را تشکیل می‌دهد و این صنعت چهار‌مین صادر‌کننده بزرگ‌ غیر‌نفتی کشور محسوب می‌شود. مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که صنعت نساجی در کشور ما یک صنعت بومی و کهن به‌شمار می‌رود، افزود: با وجود واردات بی‌رویه انواع محصولات ازجمله کفش در سال‌های اخیر علاوه بر کشور‌های منطقه به کشور‌های آلمان و فرانسه نیز صادرات داشته‌ایم. همچنین بازارهای هدف صادراتی حوزه چرم نیز از کشور‌های منطقه‌ای فرا رفته و به کشور‌های اروپایی نظیر ایتالیا نیز صادر شده است. وی با بیان این‌که فرش موفق‌ترین حوزه نساجی به شمار می‌رود، اظهار کرد: ایران چهارمین تولید‌کننده فرش در دنیاست که علاوه بر تامین ۹۵درصد نیاز داخلی به بسیاری از کشورها نیز صادر می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×