اخبار فرش ماشینی

نساجی از جمله صنایع اولویت‌دار در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌هاست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنایع و معادن؛ نساجی از جمله صنایع اولویت‌دار در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌هاست
صنایع نساجی و پوشاک کشور به عنوان یکی از صنایع انرژی‌بر که نیاز به حمایت‌های لازم جهت جبران اثرات حذف یارانه انرژی دارد مد نظر گرفته شده است.

ایلنا: مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنایع و معادن گفت: در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، صنایع انرژی بر از جمله صنعت نساجی در اولویت حمایت قرار خواهند گرفت.
به گزارش ایلنا، مهدی اسلام پناه تصریح کرد: در بازتوزیع اعتبار تخصیص یافته به صنعت، آن دسته از شاخه‌های صنعتی که میزان تاثیر هزینه انرژی در قیمت تمام شده آنها بالا بوده و در نتیجه تاثیر بالایی از حذف یارانه انرژی می‌پذیرند در اولویت حمایت قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در این خصوص صنایع نساجی و پوشاک کشور به عنوان یکی از صنایع انرژی‌بر که نیاز به حمایت‌های لازم جهت جبران اثرات حذف یارانه انرژی دارد مد نظر گرفته شده است.
اسلام پناه، همدلی و تغییر رفتارها و روش‌های مدیریتی در کلیه عرصه‌های تولید را برای رسیدن به افقی روشن‌تر و استفاده بهینه از دستاوردهای هدفمند کردن یارانه‌ها امری اجتناب ناپذیر دانست.
مدیر کل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنایع و معادن در پاسخ به سوالی در مورد افزایش قیمت مواد اولیه در صنعت نساجی و بالا بودن تعرفه پنبه، ضمن تایید کمبود تولید داخل این ماده اولیه و نیاز واحدهای ریسندگی به واردات آن به منظور تامین مواد اولیه خاطرم نشان کرد: با مصوبه هیات وزیران مقرر شد در طول زمان برداشت محصول ( از ۱۵ شهریور تا ۱۵ اسفند‌) و به منظور حمایت از تولید داخل، تعرفه‌ای معادل ۱۰درصد و در باقی سال به منظور تسهیل در امر واردات پنبه تعرفه گمرکی حد اقل ۴درصد به این طیف اختصاص یابد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×