اخبار نساجی

نرخ سود بانکی به طور دقیق اجرا می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نرخ سود بانکی به طور دقیق اجرا می‌شود

معاون نظارتی بانک مرکزی در مورد علت تفاوت فهرست بدهکاران بانکی قوه قضاییه و بانک مرکزی گفت: آنچه قوه قضاییه اعلام کرده، بدهکارانی است که قبلاً از آنها شکایت شده، اما لیست بدهکارانی که بانک مرکزی ارائه کرده به ترتیب از بزرگترین بدهکار به کوچک‌ترین بدهکار تنظیم شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حمیدرضا تهران‌فر در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی درباره علت تفاوت فهرست بدهکاران بانکی ارائه شده توسط بانک مرکزی و فهرست قوه قضاییه اظهار داشت: این تفاوت طبیعی است.

وی در واکنش به این نکته که مطرح می‌شود، بانک مرکزی بدهکاران کمتر از ۱۰ میلیارد تومان را حساب نکرده است، گفت: خیر، این طور نیست؛ اطلاعاتی که قوه قضاییه داده است، با اطلاعاتی که ما ارائه کرد‌ه‌ایم، ویژگی‌ متفاوتی دارد.

معاون نظارتی بانک مرکزی تصریح کرد: آنچه قوه قضاییه اعلام کرده، مواردی است که قبلاً از آنها شکایت شده، اما بدهکارانی که بانک مرکزی لیست ان را داده است، به ترتیب از بزرگترین بدهکار به کوچکترین بدهکار تنظیم شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون نظارتی بانک مرکزی در مورد نظارت بر اجرای صحیح نرخ‌های سود سپرده بانک‌ها گفت: نرخ‌های سود سپرده که توسط بانک‌ها تعیین و بانک مرکزی آن را ابلاغ کرده، بسیار دقیق در تمام بانک‌های خصوصی و دولتی اجرا می‌شود.

خبرنگار فارس گفت، اما گزارش‌هایی که ما از سطح شعب گرفتیم، نشان می‌داد برخی بانک‌ها این توافق را به درستی اجرا نمی‌کنند که تهران‌فر در واکنش به این مطلب تأکید کرد، این گونه موارد را به ما اطلاع دهید.

وی با اشاره به گزارش‌هایی که براساس بازرسی‌های بانک مرکزی به دست آمده است، اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۹۸.۵ درصد از بانک‌ها به درستی این مصوبه را اجرا می‌کنند که البته ۱.۵ درصد دیگر چندان قابل توجه نیست.

معاون نظارتی بانک مرکزی در خصوص نتیجه گزارش عملکرد بانک‌ها در دریافت سود تسهیلات که پیرو انتشار خبرهایی مبنی بر تخلف برخی بانک‌ها اعلام شده بود، گفت: این گزارش را به شورای پول و اعتبار ارائه می‌کنیم.

وی در واکنش به این سؤال که چرا در این مدت گزارش ارائه نشده و بالاخره چه زمانی شورا این گزارش را دریافت خواهد کرد، گفت:‌ در این مدت شورای پول و اعتبار جلسه نداشته است و قطعاً ما این گزارش را به شورا خواهیم داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×