اخبار نساجی

پرواز نخستین تاکسی‌های هوایی ایران

جانشین رییس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح از راه‌اندازی چهار باند ویژه تاکسی‌های هوایی و هواپیماهای کوچک در کشور و طراحی و ساخت تاکسی‌های هوایی ۱۲ نفره و جت آموزشی تا سه سال آینده خبر داد.

امیر سرتیپ دوم عبدالکریم بنی‌طرفی در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار کرد: طراحی و ساخت مینی‌موتورهای توربوفن که برای هواپیماهای کوچک و پهباد مورد استفاده قرار می‌گیرد، به مراحل نهایی خود رسیده ودر حال حاضر در خط تولید است و به میزان نیاز صنایع تولید می‌شود.

همچنین برای ساخت موتورهای بزرگ نیز درصدد تشکیل کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی هستیم.

وی با بیان اینکه طراحی و ساخت موتورهای بزرگ تا دو سال آینده با مشارکت دانشگاه‌های صنعتی کشور مانند دانشگاه صنعتی شریف، امیرکبیر، شیراز، تبریز، صنعتی اصفهان و… در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: پروژه‌ها و طراحی برنامه‌ریزی شده در وزارت دفاع به صورت هسته و شبکه تعریف می‌شود، به این معنی که طراحی‌ها تحت عنوان هسته‌های متعدد در اختیار وزارت دفاع و ساخت قطعات را به نام شبکه‌های مختلف از کنسرسیوم‌های دانشگاه‌ها و بخش خصوصی بهره می‌بریم.

بنی طرفی درباره روند توسعه و پیشرفت پروژه «تاکسی هوایی» خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد و توسعه بسترها برای این طرح تاکنون چهار باند ویژه هواپیماهای کوچک و تاکسی‌های هوایی در شهرهای خراسان شمالی، سبزوار، اهواز و آذربایجان شرقی (بناب) راه‌اندازی شده است.

جانشین سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه تاکسی هوایی در واقع هواپیماهای کوچک شش تا ۱۲ نفره است که در همه کشورهای دنیا برای تردد مسافران در شهرهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر ضمن راه‌اندازی چهار باند فرودگاهی ویژه هواپیماهای کوچک و راه‌اندازی باندهای دیگر در شهرهای کوچک و کم جمعیت، تاکسی‌های‌ هوایی شش نفره را طراحی کرده و ساخته‌ایم و به دنبال ساخت تاکسی‌های هوایی ۱۲ نفره هستیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی طراحی و ساخت تاکسی‌های هوایی شش نفره را یکی ازدستاوردهای هسته‌ها و شرکتهای داخل وابسته به وزارت دفاع دانست و افزود: برای ساخت تاکسی هوایی ۱۲ نفره درصددیم تا سه سال آینده و ازطریق شبکه و تشکیل کنسرسیومی از شرکتهای خصوصی به این مهم دست یابیم.

بنی طرفی در پایان طراحی و ساخت جت آموزشی تا سه سال آینده را یکی دیگر از برنامه‌های مهم پیش روی سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح برشمرد و گفت: در دوره‌های آموزش خلبانی، ابتدا خلبانان تحت عنوان آموزش اول با هواپیماهای ملخی آموزش می‌بینند تا در مرحله دوم با سپری کردن دوره خلبانی پیشرفته با جت آموزشی که البته همانند جت‌های جنگی سرعتی برابر با صوت ندارد، آماده آموزش با انواع هواپیماها و جت‌های جنگی شوند، این پروژه پنج ساله از دو سال گذشته آغاز شده که امیدواریم تا سه سال آینده بتوانیم جت‌های آموزشی را در کشور بسازیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×