اخبار فرش ماشینی

نخستین دستگاه بافت فرش ماشینی هزار شانه جهان در آران و بیدگل به بهره برداری رسید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نخستین دستگاه بافت فرش ماشینی هزار شانه جهان در آران و بیدگل به بهره برداری رسید

 

ˈروح اله سلگیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این دستگاه به سفارش یکی از شرکت های فرش این شهرستان توسط یک شرکت بلژیکی طراحی و ساخته شده است.

وی، هزینه ساخت این دستگاه با عنوان HCIX2 که از نسل چهارم دستگاه های ۳۲۰ ، ۵۰۰ و ۷۰۰ شانه شرکت ˈواندویلˈ است را بیش از ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی افزود: با اجرای این طرح تولید فرش های نفیس دست بافت صادراتی روند مطلوبتری خواهد گرفت تا بتوان قابل رقابت با فرشهای خارجی باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سلگی، تولید فرش ماشینی با ظرافت بسیار زیاد و تراکم بالای نخ را از جمله ویژگی این دستگاه بیان کرد و گفت: این مولفه موجب می شود تا محصول تولیدی با کیفیت بالاتر و مشابه فرش های دستباف تولید شود.

فرماندار آران و بیدگل تصریح کرد: نخ های بکار رفته در این دستگاه بسیار ظریف و از نخ هایی با نمره ۲۶ یا ۲۷ استفاده می شود در حالی که در فرش های ۵۰۰ شانهف بیشتر از نخ نمره ده و نیم و در فرش های ۷۰۰ شانه نیز از نخ نمره ۱۸ بکار می روند.

۸۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان آران و بیدگل فعالیت دارند که حدود ۱۰۰ واحد آن فرش ماشینی تولید می کنند فعالیت می کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×