اخبار فرش ماشینی

خانه فرش دستباف خراسان شمالی راه اندازی می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

محمد علی یوسفی صبح چهارشنبه در نشست خبری گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی به منظور گسترش و ایجاد اشتغال بیشتر در استان برنامه‌های خوبی در دست اقدام دارد.

وی با اشاره به تصویب کنسرسیوم خانه صادرات فرش و آب نیات استان در سال جاری اظهار کرد: با اجرای پروژه هویت سازی فرش دستبافت استان طی شهریور ماه امسال نخستین خانه فرش دستبافت خراسان شمالی راه اندازی و افتتاح خواهد شد که نقش موثری در ایجاد اشتغال دارد.

یوسفی افزود: در خانه فرش دستبافت استان اقداماتی از جمله طراحی و آموزش به ذینفعان زیر مجموعه فرش دستبافت انجام می‌شود و فرصت مغتنمی در راستای توسعه صنعت هنر فرش دستبافت خراسان شمالی است.

به گفته وی برای تجهیز خانه فرش دستبافت استان حدود سه میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

یوسفی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های مختلف خراسان شمالی در بحث سرمایه گذاری گفت: جذب سرمایه گذار و معرفی ظرفیت‌های استان نیازمند مشارکت و همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها است.

وی همچنین از بخشودگی ٩۰ درصدی تعدیل اقساط وام بانکی در سال جاری خبر داد و افزود: این در حالیست که ١۰ درصد واحدهای فعال استان از این مزیت استفاده می‌کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

یوسفی یکی از مباحث مورد تاکید در شرکت شهرک‌های صنعتی را برگزاری دوره‌های آموزشی عنوان کرد و افزود: در این زمینه امسال یک هزار و ٢۶ نفر تولیدکننده از دوره‌های آموزشی مدیریتی، مهارتی و مشاوره‌ای برخوردار شدند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی در خصوص زیرساخت‌های نواحی و شهرک‌های استان نیز گفت: در حال حاضر تا مین آب شهرک‌ها ٧۰ درصد، تا مین برق ٨۵ درصد رشد داشته و شهرک‌های اسفراین، شیروان و بجنورد از ایستگاه آتش نشانی و ١۰ شهرک نیز از گاز برخوردار شدند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد تسهیل افزود: ١٢۶ درخواست در ستاد تسهیل استان مصوب شد که از این تعداد ١۰۶ درخواست به بانک معرفی و از این تعداد نیز سه درخواست تسهیلات آن پرداخت شد.

یوسفی گفت: با توجه به مشکلات واحدهای تولیدی استان طی بازدید بنیاد برکت از١۵ واحد شهرک‌های صنعتی استان این نهاد برای کمک به یک واحد تولیدی آمادگی خود را اعلام کرده است.

به گزارش نسیم نیوز، در حال حاضر از ١٢٩ واحد تولیدی دارای پروانه در شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی ٢۴ درصد غیرفعال، ١۴ درصد مشغول فعالیت و ۶٩ درصد نیز با ظرفیت کمی کار می‌کنند.

————————————————————————————

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر : فرش ماشینی و تکنولوژی بافت سی آر تی CRT

————————————————————————————
تحریریه مجله نساجی کهن
ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×