اخبار فرش ماشینی

نخستین جشنواره ملی فرش در آران و بیدگل برگزار می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس شورای شهر آران و بیدگل از برگزاری نخستین جشنواره ملی فرش در این شهرستان خبر داد.

عبدالرحیم مفیدی افزود:رکت های فرش ماشینی آران و بیدگل و کاشان به عنوان قطب فرش ماشینی در ایران و چند شرکت در شهرها و استان های دیگر کشور اردیبشهت ماه سال آینده برگزار شود.

وی اظهار داشت: معرفی بیشتر آران و بیدگل به عنوان قطب فرش ماشینی، برجسته کردن فرش ماشینی تولیدی در آران و بیدگل و همچنین باز شدن مسیر برای برپایی نمایشگاه بین امللی فرش در شهرستان از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره ملی است.

مفیدی با اشاره به اینکه دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل هم اکنون بیش از ۸۰ درصد از غرفه های نمایشگاه بین المللی را هر ساله در اختیار دارند تصریح کرد: برپایی نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی در این دو شهرستان می تواند هم شرایط حضور بیشتر صاحبان شرکت های تولیدی را بیشتر کند و هم مسیر توسعه برای شهرستان را فراهم کند.

رئیس هیات مدیره شهرک صعتی سلیمان صباحی بیدگلی در ادامه به فعالیت بیش از ۷۰۰ شرکت تولیدی فرش ماشینی در شهرک های صنعتی آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: این واحد های تولیدی در حال حاضر سالانه بیش از ۴۵ میلیون متر مربع فرش ماشینی تولید می کنند.

مفیدی به صادرات بالای فرش ماشینی از آران و بیدگل به سایر کشور های جهان هم اشاره کرد و اظهار داشت:در سالجاری این شهرستان با مدیریت تعاونی تولید کنندگان فرش ماشینی  توانست با صادراتی به ارزش ۶۰ میلیون دلار رتبه نخست تعاونی های کشور را بدست آورد که این نیز جزء افتخارات آران و بیدگل در زمینه تولید و صادرات فرش ماشینی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×