اخبار فرش ماشینی

نخستین‌بار در جهان،متخصصان‎ ‎ایرانى به فناورى تولید” موکت ضد آب ” دست یافتند‎

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

متخصصان و صنعتگران ایرانى نخستین بار در جهان به فناورى تولید ” موکت ضد آب ” دست یافتند. عضو کمیته موکت انجمن صنایع نساجى ایران گفت:تولید این نسل از موکت با علامت انحصارى”موکت یلداى ظریف مصور”فقط در انحصار جمهورى اسلامى‌ایران است.

على رجالى” افزود: این موکت پس از یک دهه تحقیق، بررسى و آزمایش، در سال جارى و براى نخستین بار در جهان تولید شد.وى گفت:این نوع موکت به صورت کامل ضدآب بوده و قابل استفاده در مناطق نمناک و مرطوب است. به‌گفته وى،موکت مزبور هیچ نم آبى را از طرفین زیر و رو نمى‌پذیرد و داراى کاربردهاى مختلف صنعتى و خانگى است. رجالى اظهار داشت:بسیارى از کشورهاى جهان خواهان دستیابى به فناورى تولید این نوع موکت هستند اما صدور فناورى تولید نسل موکتهاى ضد آب به خارج از کشور هنوز در دستور کار ایران نیست.عضو انجمن نساجى کشور و مدیرعامل شرکت پتروشیمى رجال ایران گفت: در زمان حاضر دو نوع موکت “تافتینگ” با تولید پنج میلیون مترمربع در سال و موکت “سوزنى” (بی بافت) با دویست میلیون مترمربع در سال در ایران تولید مى‌شود.

رجالى یادآور شد: تاکنون بیش ازصد و پنجاه میلیون دلار در صنعت موکت ایران سرمایه‌گذارى شده است و حدود سی هزار نفر در بحش صنعت موکت در کشور فعالیت مى‌کنند و سی تا چهل درصد میران تولید موکت ایران به خارج صادر مى‌شود. عضو انجمن تولیدکنندگان موکت ایران، بالابودن قیمت تمام شده مواد اولیه موکت و عدم رفع موانع تولید را از مهمترین مشکلات بخش موکت اعلام کرد. رجالى گفت: ارزش افزوده هر مترمربع موکت تولید شده در ایران حدود پنج تا شش درصد با نرم جهانى متفاوت است.

.‎”مدیرعامل شرکت ظریف مصور ایران گفت:این شرکت هم‌اکنون با تولید سالانه پنجاه میلیون مترمربع موکت “بی بافت”، بزرگترین تولیدکننده این نوع موکت سوزنى در خاورمیانه است. عضو ارشد انجمن نساجى ایران گفت: بیش از ده میلیون نفر در بخش صنایع نساجى کشور مشغول فعالیت هستند. به گفته وى، بزرگترین مشکل صنعت نساجى ایران داشتن سالانه پانزده درصد تورم و عدم تامین نقدینگى است بطوریکه سی تا چهل درصد صنعت نساجى کشور با مشکل عدم نقدینگى روبه‌رو است. به گزارش ایرنا، ” على رجالى ” به عنوان مدیرعامل شرکت پتروشیمى رجال و شرکت موکت “ظریف مصور” براى سرمایه‌گذارى در پتروشیمى بروجن و لردگان، به استان چهارمحال و بختیارى سفر کرده بود. شرکت ظریف مصور در شهرستان بروجن این استان واقع شده و یکى از واحدهاى نمونه تولیدى در کشور است.‏

“منبع: انجمن صنایع نساجی ایران”

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×