اخبار نساجی

نبود برند، مهم‌ترین مشکل فرش دستباف خراسان شمالی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

‌مدیرکل امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی از سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری شستا در مجتمع پتروشیمی خراسان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، محمدرضا موفق روز شنبه، ۱۶ اسفند در جمع تولیدکنندگان و مسئولان فرش دستباف خراسان شمالی گفت: با توجه به وجود یک درصد جمعیت ایران در خراسان شمالی و موافقت برای سرمایه‌گذاری ۱۰ درصدی شستا در این استان، شاهد رشد و شکوفایی زنجیره تولید در مجتمع پتروشیمی خراسان خواهیم بود.

وی همچنین با ذکر اینکه استان دارای ۱۰ نقش کردی و ۹ نقش ترکمن در فرش دستباف است، افزود: ۹ نقش فرش دستباف در این استان به ثبت یونسکو رسیده است.

وی با ذکر اینکه خراسان شمالی دارای۲۳ هزار بافنده فرش دستباف و پنج صادره کننده است، ادامه داد: حدود ۴۰۰ هزار مترمربع که معادل ۹ درصد فرش تولیدی در کشور است در خراسان شمالی بافته می‌شود اما هنوز با مشکلات متعددی مواجه هستیم که یکی از آنها عدم وجود برند برای فرش دستباف در این استان است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

موفق با بیان اینکه عدم تبلیغات رسانه‌ای و نرخ بالای تحصیلات بانکی از دیگر مشکلات این هنر صنعت است، بیمه قالیبافان را ازدیگر مشکلات ذکر کرد و توضیح داد: تا سال گذشته برای ۶ هزار نفر بیمه‌شده قالی‌بافی تأمین اعتبار شد، اما امسال این میزان بودجه به نصف رسید.

وی بیان کرد: البته در روز گذشته درخواست بودجه به‌منظور بیمه قالیبافی قالیبافان استان تا سقف ۲۳ هزار نفر را به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی که به استان سفر کرده است، ارائه شد.

این مسئول تأکید کرد: هنوز زنجیره پایین‌دستی فرش در این استان با خلا مواجه است که البته حمایت از شهرک صنعتی فرش این مشکل را مرتفع خواهد کزد.

وی خاطرنشان کرد: صندوق مهر امام رضا(ع) آمادگی کامل برای سرمایه‌گذاری در این حوزه را دارد، اما هنوز نتوانسته‌ایم از این مزیت استفاده کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×