مد و پوشاک

ابداع نانو پوششی برای ترمیم زخم

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ابداع نانو پوششی برای ترمیم زخم

پژوهشگران مرکز تحقیقات نانوفناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران کشور موفق به ابداع یک نانو پوشش‌ پوستی برای ترمیم زخم شدند که این نوآوری در اداره ثبت اختراعات آمریکا به ثبت رسیده است.

این دارو یک پوشش دهنده پوستی شامل نانوذرات پکتین حاوی مواد فعال ترمیم کننده زخم و همچنین مواد آنتی ‌باکتریال است. این پوشش دهنده زخم از پلیمرهایی با بار مثبت یا منفی تشکیل شده است که سطح زخم را پوشانده و از آن محافظت می کند.

آزاد سازی مواد فعال ترمیم کننده زخم و مواد ضد میکروبی از نانو ذرات به صورت کنترل شده صورت می گیرد و باعث تسریع در بهبود زخم می شود.

در این پروژه تحقیقاتی روشی بسیار ساده برای تهیه نانو ذرات پکتین حاوی مواد فعال ترمیم کننده زخم به کار گرفته شده است. این روش بر خلاف برخی روشهای تهیه نانو ذرات بدون استفاده از حلالهای آلی، نانو ذراتی با اندازه مناسب تهیه می کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

استفاده از این محصول بسیار راحت بوده و حتی می تواند توسط خود بیمار نیز مورد استفاده قرار گیرد از این رو منجر به کاهش هزینه های پرستاری و بستری بیمار می شود.

این نوآوری در اداره ثبت اختراع آمریکا به ثبت رسیده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×