اخبار فرش ماشینی

نامه نگاری برای جلوگیری از صادرات بی رویه مواد اولیه چرم

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنایع و معادن گفت: برای جلوگیری از ادامه صادرات “وت بلو گاوی” به وزارت بازرگانی نامه نوشته ایم.

گلناز نصراللهی در گفت وگو با ایسنا، در این باره توضیح داد: معتقدیم “وت بلو گاوی” از جمله اقلامی است که باید از صادرات آن جلوگیری شده یا صادرات آن بسیار محدود شود تا روند تامین مواد اولیه صنایع چرم کشور دچار خلل نشود.

وی افزود: به همین منظور چندی پیش با مسوولان وزارت بازرگانی نامه نگاری کرده و خواستار توقف صادرات بی رویه “وت بلو گاوی” از کشور شدیم. چند روز پیش نیز عضو انجمن صنایع چرم ایران در گفت وگو با ایسنا با هشدار نسبت به صادرات بی رویه “وت بلو گاوی” از کشور عنوان کرده بود که ادامه این روند باعث تعطیلی ۳۰۰ واحد صنعتی چرم فعال در تبریز خواهد شد. مسعود بنابیان توضیح داده بود در جلسه یی که اواخر سال ۱۳۸۵ برگزار شد، تصمیم گرفته شد صادرات برخی اقلام دامی مانند پوست خام و “وت بلو گاوی” و بزی به صورت مشروط انجام شود تا در روند تامین مواد اولیه صنایع چرم داخلی خللی وارد نشود. این در حالی است که بعداً متوجه شدیم در بخشنامه صادر شده از سوی اعضای حاضر در آن جلسه صادرات “وت بلو گاوی” آزاد اعلام شده است.‏

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×