اخبار نساجی

نامه غضنفری به بهمنی برای تخصیص ارز مرجع به کره و شیر خشک

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نامه غضنفری به بهمنی برای تخصیص ارز مرجع به کره و شیر خشک

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی از نامه وزیر صنعت به رئیس کل بانک مرکزی برای تخصیص ارز مرجع به کره و شیر خشک خبر داد.

محمد فربد در گفت‌وگو با فارس با اشاره به عدم تخصیص ارز مرجع به ۲۲ هزار تن کره و باقی ماندن این کالا در گمرک، گفت: برای حل این مشکل قرار شد وزیر صنعت امروز نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی بنویسد، تا ارز مرجع بابت واردات کره و همچنین شیر خشک اختصاص یابد.
وی افزود: غضنفری در نامه‌ای دیگر به رئیس کل بانک مرکزی با استناد به یکی از مصوبات ستاد تدابیر ویژه اقتصادی دولت خواستار تخصیص ارز مرجع به کالاهای مشمول بند یک این مصوبه مانند گندم، روغن و علوفه شده است.

فربد تصریح کرد: همچنین قرار شد امروز نامه‌ای از سوی غضنفری به بهمنی زده شود و در آن درخواست تخصیص ارز مرجع به کالاهای مشمول بند ۲ مصوبه ستاد تدابیر ویژه اقتصادی دولت ارائه شود که کره و شیر خشک جزء این بند قرار دارند.

وی با اشاره به گذشت ۶ ماه از باقی ماندن کره در انبارهای گمرک، گفت: تاریخ انقضای این محصولات از زمان تولید، یک سال است و باقی ماندن آن در گمرک هزینه بالایی را به شرکت‌های وارد کننده تحمیل کرده است و علاوه بر این، کارخانه‌های لبنی نیز در انتظار دریافت مواد اولیه برای تولید کره هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته وی، به ازای هر تن از ۲۲ هزار تن کره باقی مانده در گمرک باید ۳۴۰۰ یورو ارز مرجع اختصاص یابد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×