اخبار فرش ماشینی

میزبانی صنعت نساجی استان خراسان رضوی از برنامه های ترویج صنعتی فناوری نانو

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

میزبانی صنعت نساجی استان خراسان رضوی از برنامه های ترویج صنعتی فناوری نانو

صنعت نساجی خراسان رضوی در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه و در قالب چهارمین هفته استانی نانو، میزبان ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برای معرفی ظرفیت های بکارگیری فناوری نانو در صنایع نساجی بود. در این برنامه که به همت گروه ترویج صنعتی نانونساجی برگزار شد، ضمن برگزاری برنامه بازدید از شرکتهای فرش زمرد و پوشاک جامعه، نشست معرفی فناوری نانو برای صنعت نساجی خراسان رضوی و نمایشگاه ارائه محصولات در محل شهرک فناوری مشهد برگزار شد.

در روز اول این برنامه، کارشناسان نانو ضمن بازدید از کارخانه فرش زمرد مشهد به معرفی فرصتهای به کارگیری فناوری نانو در صنعت فرش پرداختند. فرش زمرد یکی از برترین واحدهای تولید فرش ماشینی در کشور است که محصولات خود را علاوه بر ارائه در بازار داخل به کشورهای مختلفی صادر می کند. در این دیدار توافق همکاری در زمینه های مورد علاقه شرکت فرش زمرد صورت گرفت. همچنین در ادامه این برنامه از کارخانه پوشاک جامعه بازدید شد کارخانه ریسندگی، بافندگی و پوشاک جامعه از بزرگترین کارخانجات بافت پارچه های فاستونی و از برندهای معتبر پوشاک مردانه در ایران است. طی این بازدید نیز ضمن معرفی فناوری نانو، فرصت های توسعه این فناوری در صنعت پوشاک بررسی شد.

در دومین روز برنامه، نشست تخصصی معرفی فناوری نانو با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و در محل شهرک فناوری صنایع غذایی مشهد برگزار شد. در این نشست، علاوه بر معرفی فناوری نانو، جایگاه آن در صنعت نساجی و کاربردهای آن، ساز و کارهای حمایتی ستاد برای توسعه فناوری نانو در صنایع استان مطرح شد. توزیع افراد و حوزه های صنعتی شرکت کننده در نشست در نمودارهای ذیل نشان داده شده که حاکی استقبال صنایع چرم و فرش استان برای بکارگیری فناوری نانو دارد. شایان ذکر است استان خراسان از شاخص ترین قطب های تولید چرم و فرش در کشور می باشد.

میزبانی صنعت نساجی استان خراسان رضوی از برنامه های ترویج صنعتی فناوری نانو

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

میزبانی صنعت نساجی استان خراسان رضوی از برنامه های ترویج صنعتی فناوری نانو

توزیع افراد شرکت کننده در نشست هفته نانو صنعت نساجی خراسان رضوی شبکه نانونساجی- توزیع حوزه های صنعتی حاضر در نشست هفته نانو صنعت نساجی خراسان رضویپس از این نشست، شرکت­ کنندگان از نمایشگاه جانبی محصولات نانونساجی بازدید کردند.

در این نمایشگاه ضمن معرفی محصولات تجاری نانو، مذاکراتی با شرکت­های حاضر در نشست انجام شد که منجر به ثبت ۲۶ تقاضای صنعتی توسط ۱۲ واحد صنعتی شد. توزیع تقاضاها به تفکیک حوزه در نمودار زیر نشان داده­ شده است.

 

میزبانی صنعت نساجی استان خراسان رضوی از برنامه های ترویج صنعتی فناوری نانومیزبانی صنعت نساجی استان خراسان رضوی از برنامه های ترویج صنعتی فناوری نانو

 توزیع حوزه های صنعتی حاضر در نشست هفته نانو صنعت نساجی خراسان رضوی همان­گونه که مشاهده می­شود بیشترین تقاضا در زمینه منسوجات ضد لک­ه و ضد آب ، ضد آتش و ضدمیکروب و در حوزه­ های چرم و فرش می­ باشد. در این راستا مشارکت فناوران و صنعت­گران برای دستیابی به محصولات صنعتی ضرورت دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×