اخبار نساجی

میزان مبادلات تجاری ایران و سوریه ناکافی است

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران:
میزان مبادلات تجاری ایران و سوریه ناکافی است

میزان مبادلات تجاری ایران و سوریه ناکافی است رییس کل سازمان توسعه تجارت گفت: با توجه به توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایران و سوریه، میزان مبادلات تجاری میان دو کشور ناکافی است.

به گزارش ایرنا به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران ‘ حمید صافدل ‘ روز سه شنبه در همایش بررسی فرصت ها و چالشهای ناشی از برگزاری ترتیبات تجارت آزاد با سوریه با اشاره به ساختار تعرفه ای کشور سوریه و روابط دو جانبه افزود: با توجه به تحولات منطقه و اراده دو کشور بر توسعه روابط اقتصادی، توافقنامه طرفین فرصتی مناسب برای تجار و بازرگانان ایران و سوری جهت گسترش میزان همکاری های اقتصادی است.

وی بازار سوریه را به عنوان مقصد کالاهای صادراتی ایران مناسب ارزیابی کرد و گفت : در سال های گذشته به دلایل مختلف ورود و تجارت در این بازار توسط ایران رونق نداشت و بسیاری از فرصت های تجاری را به رقبا واگذار کرده بودیم و امیدواریم با این توافق حاصل شده بتوانیم عقب ماندگی گذشته را جبران کنیم.

وی با اشاره به بند های مختلف توافقنامه تجارت آزاد ایران و سوریه تاکید کرد: کاهش تعرفه های بازرگانی بین دو کشور قرار بود در طول پنج سال تدریجاً اتفاق بیافتد که با درخواست طرف سوری و موافقت ایران این رویداد تجاری یکساله به اهداف تعرفه ای تعیین شده دست خواهد یافت.

صافدل افزود: با این توافقنامه زمینه برای حضور بخش خصوصی در بازار سوریه فراهم شده است و امیدواریم تجار و بازرگانان از همه ظرفیت های پیش بینی شده در این سند بهره برداری کنند.

کاردار سوریه نیز به نیابت از سفیر این کشور درایران ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان تجارت خارجی کشورمان برای برگزاری این همایش گفت: کشور سوریه متاسفانه در یکسال گذشته با تهاجمی ناجوانمردانه از سوی دشمنان مواجه بود که حوشبختانه این مسایل و مشکلات روز های پایانی خود را طی می کند و به زودی شاهد برقراری آرامش و امنیت کامل در سوریه خواهیم بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی همچنین وعده داد سفارت سوریه به نمایندگی از دولت این کشور تمام تلاش خود را برای بهره مندی حداکثری از این توافقنامه و حل مشکلات تجار و بازرگانان دو کشور به کار بندد.

همایش بررسی فرصت ها و چالشهای ناشی از برگزاری ترتیبات تجارت آزاد با سوریه با هدف سنجش و بررسی دقیق تر شرایط حاصل از این رویداد تجاری و تاثیر گذاری آن بر مبادلات تجاری و اقتصادی میان دو کشور برگزار شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×