مد و پوشاک

مُد؛ نیروی محرکه و موتور صنعت پوشاک

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مُد؛ نیروی محرکه و موتور صنعت پوشاک

مدیر مسئول نشریه کوک، مُد را نیروی محرکه و موتور صنعت پوشاک دانست و گفت: کشورهای صاحب نام با راه‌اندازی مد و مدسازی موجب شکل گرفتن صنعت پوشاک شده‌اند.

غلامرضا صادق‌زاده، مدیر مسئول نشریه “کوک” با ابراز خرسندی از برپایی نمایشگاه مد “مانتو و پوشش سر” گفت: حرکت هایی در حوزه مد آغاز شده است که امیدواریم با نگاه مثبت شاهد تداوم و رسیدن به آن اهداف والای کشورمان باشیم که قطعاً امری فردی و شخصی نبوده و به تمام جامعه مربوط است.

وی در ادامه افزود: مد نیروی محرکه و موتور صنعت پوشاک است. در واقع کشورهای صاحب نام راه اندازی مد و مدسازی باعث شکل گرفتن صنعت پوشاک شده‌اند.

مدیر مسئول نشریه “کوک” ضعف صنعت پوشاک ایران را در نبود مد و مدسازی دانست و اظهار کرد: مد و مدسازی باعث شکل گیری خلاقیت، نوآوری و ایده پردازی می شود ضمن اینکه شکل گیری مد باعث تشویق فعالان این عرصه خواهد بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صادق‌زاده چرخه مد را دارای سه رأس دانست و در توضیح آن بیان کرد: بازار مصرف مد و لباس یکی از مهمترین بخش های چرخه پوشاک بوده چرا که بازار مصرف تعیین کننده فعالیت ها در اغلب موارد است.

وی افزود: بازار مصرف بر اساس تقاضا به تعدد مد و تنوع آن بستگی دارد. لذا در صورتیکه نتوانیم این دو بخش را همگام با نیازهای جامعه پوشش دهیم شاهد کپی برداری و واردات لباس های خارجی خواهیم بود.

مدیر مسئول نشریه “کوک” تأکید کرد: صنعت تولید پوشاک باید منطبق با مد جامعه باشد ضمن اینکه طراحان مد و لباس نیز رأس سوم این صنعت هستند.

صادق‌زاده با تأکید بر نقش طراحان گفت: عدم تأمین طرح ها از سوی طراحان داخلی باعث سوق دادن تولیدکنندگان به سمت ژورنال های خارجی می شود.

وی توضیح داد: گاهی مدی را می سازیم که بازار بر اساس آن شکل می گیرد اما گاهی با شناسایی نیازهای جامعه مد تولید می‌شود لذا تعیین نوع فعالیت ها و نگرش ها در این مقطع بسیار مهم است.

صادق‌زاده با تأکید بر نقش مطبوعات گفت: مطبوعات منعکس کننده سطح کمی و کیفی مد و لباس و فرهنگ کیفی پوشاک ما هستند ضمن اینکه ترویج مد و مدسازی می تواند توسط نشریات پرتیراژ و محبوب به نحو احسن انجام شود.

مدیر مسئول نشریه “کوک” در پایان بیان کرد: صادرات فرهنگ مد اسلامی-ایرانی به سایر کشورها در سایه مطبوعات قوی و نشریات تخصصی این حوزه امکان پذیر است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×