اخبار نساجی

مونتی خواستار کاهش حقوق نمایندگان پارلمان ایتالیا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا از نمایندگان پارلمان خواسته است تا به عنوان بخشی از سیاست کاهش مزایای رهبران سیاسی، حقوق‌ها را کاهش دهند.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، سایت شبکه خبری پرس تی وی نوشت: ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا از نمایندگان پارلمان خواسته است تا به عنوان بخشی از سیاست کاهش مزایای رهبران سیاسی، حقوق‌ها را کاهش دهند.

این اقدام بخشی از بسته ریاضت اقتصادی موسوم به “نجات ایتالیا” است که با هدف کاهش هزینه‌های سیستم بروکراسی در دسامبر گذشته تصویب شد.

این در حالی است که نتایج بررسی‌های مجله L’Espresso ایتالیا حاکی از آن است که حقوق سالانه ۳۱۵ سناتور این کشور ۶.۸ برابر حقوق مردم عادی ایتالیاست.

۶۳۰ نماینده مجلس نمایندگان ایتالیا نیز ۶.۵ برابر مردم عادی حقوق دریافت می‌کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به عبارت دیگر، سیاست‌مداران ایتالیایی ماهانه بین ۱۲ تا ۱۵ هزار یورو دریافت می‌کنند که این رقم بیش از درآمد سالانه بسیاری از مردم این کشور است.

فیلیپو سالتامارتینی سیاست‌مدار ایتالیایی حزب آزادی مردم می گوید: “این موضوع صحت دارد که حقوق نمایندگان پارلمان اندکی نامناسب است.”

لوسیو مالان یکی دیگر از اعضای حزب آزادی مردم ایتالیا نیز با تاکید بر لزوم کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصد از حقوق نمایندگان پارلمان این کشور، گفت باید تعداد نمایندگان پارلمان ایتالیا نیز برای دومین بار کاهش یابد.

نمایندگان پارلمان ایتالیا در مقایسه با همتایان اروپایی خود در کشورهای فرانسه، آلمان و اسپانیا حقوق بیشتری دریافت می‌کنند. حقوق نمایندگان پارلمان در کشورهای فرانسه، آلمان و اسپانیا به ترتیب ۴.۸، ۳.۴ و ۲.۱ برابر شهروندان عادی این کشورهاست.

استفانو پدیکا از اعضای حزب ارزش‌های ایتالیا گفته است: ” اجازه دهید به صراحت بگویم که حقوق من ماهانه ۵ هزار یورو است. سناتورهای دیگری وجود دارند که درآمد بیشتری دارند.”

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×