اخبار فرش ماشینی

موفقیت صادرات فرش در گرو تولید براساس نیاز بازارهای جهانی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس اتاق بازرگانی همدان موفقیت صادرات فرش در گرو تولید براساس نیاز بازارهای جهانی را دانست و گفت: تولیدات فرش همدان باید صادرات‌محور باشد.

علی اصغر زبردست پیش از ظهر امروز در نشست با صادرکنندگان فرش استان همدان اظهار داشت: امیدواریم با کمک مسئولان و همراهی فعالان حوزه فرش، تولید و صادرات فرش را به رونق قبلی خود بازگردانیم.

وی خواستار تشکیل تیمی برای بازدید از کشورهای هدف با هماهنگی اداره فرش و اتاق بازرگانی همدان شد و گفت: این امر سبب می‌شود تا تولیدکنندگان با نیاز بازارهای هدف آشنا شده و براساس سفارش‌پذیری اقدام کنند.

زبردست با بیان اینکه احیا صنعت فرش و افزایش فعالیت مشوقان در این حوزه مورد اهمیت بوده و در اولویت اتاق بازرگانی همدان قرار دارد، گفت: هدف اصلی شفاف‌سازی امور و رفع مشکلات فعالان اقتصادی است، در صورت ایجاد موانع از طرف دارایی، با این سازمان برخورد می‌شود.

وی با اعلام اینکه بانک توسعه صادرات مناسب‌ترین مرجع در رونق بخشی به تجارت فرش است و روحیه حل مشکلات در این بانک مشاهده می‌شود، اظهار داشت: از دیرباز دو محصول فرش و پوست چرم، در صنایع دستی همدان قدمت و سابقه دیرین دارند که در تمام شرایط سخت اقتصادی سعی شده این دو محصول به عنوان اصالت استان حفظ شود.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تحریم را علت اصلی کمرنگ شدن صادرات فرش در استان همدان مطرح کرد و گفت: مسئولان با مشاهده مشکلات باید به فکر تدبیر و چاره‌ای می شدند تا همدان هم مانند سایر شهرهای کشور در شرایط رکود اقتصادی می‌توانست به فعالیت خود ادامه دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

زبردست با اشاره به اینکه هفت کشور به عنوان بازار هدف تعریف شده است که ۳ کشور آن در اروپا است، گفت: تعدادی از صادرکنندگان، تولیدکنندگان و بافندگان فرش از کشورهای هدف در حوزه فرش بازدید داشته باشند تا با انجام این کار بافت قدیمی را تغییر داده و با توجه به نیاز بازار اقدام به تولید کنند.

وی با بیان اینکه اگر طرح، نوع بافت و رنگ فرش به همان ترتیب قدیم بماند نباید انتظار موفقیت در صادرات فرش استان و مطرح شدن در سطح جهانی را داشت، اظهار داشت: در اتاق ایران پیگیر قطع دخالت وزارت صنایع و سایر ارگان‌های دولتی در حوزه صادرات فرش از بخش خصوصی هستیم.

زبردست خواستار برگزاری جلسات با حضور فعالان حوزه فرش در اتاق همدان به صورت ماهیانه شد و بیان کرد: صادرکنندگان و بافندگان به برگزاری نشست با یکدیگر اقدام کنند تا از این طریق از مشکلات یکدیگر اطلاع پیدا کرده و با هم‌اندیشی در پیشبرد بهتر امور اقدام کنند.

وی تاکید کرد: در صورت نیاز به برگزاری دوره‌های آموزشی جهت آگاهی فعالان حوزه فرش با علم روز تولید و صادرات فرش، اتاق همدان آماده همکاری و برگزاری دوره‌های مورد نیاز را دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×