اخبار نساجی

موز کیلویی ۵ هزار تومان!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

موز کیلویی ۵ هزار تومان!

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار استان تهران از حاکم شدن دلالان بر بازار موز ایران سخن گفت و افزود: سازمان بازرسی و نظارت بر میادین میوه و تره بار مدعی شده است که موز کیلویی ۵۰۰۰ تومان در سطح شهر فروخته می شود.

حسین مهاجران در گفتگو با مهر در خصوص دلایل گرانی موز در بازار گفت: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان سال گذشته برای کنترل بازار طرحی را در رابطه با کنترل قیمت موز ارائه داده بود که متاسفانه دلالها از فرصت به وجود آمده سوء استفاده کردند و موزی را که باید کیلویی ۱۵۵۰ تومان به فروش می رسید، به قیمت ۳۲۰۰ تومان در اختیار میوه فروشان گذاشتند و میوه فروشان هم آن را به قیمت ۳۳۰۰ تومان تا ۳۵۰۰ تومان به فروش می رساندند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای ما ۵ سال موز را با رقابت بدون سود توزیع کردند اما متاسفانه هم اکنون توزیع کنندگان هم باید موز را از دلالها خریداری کنند به طوری که در شرایط فعلی دلالها حاکم بر بازار موز شده اند، گفت: اگر بر روی این موضوع نظارت واقعی صورت نگیرد، یک دهن کجی به مردم محسوب می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار استان تهران با بیان اینکه از ۱۲ فروردین امسال به مدت ۶ روز کاری توزیع موز به دست اتحادیه انجام شد، گفت: در این مدت موز بین ۲۵۰۰ واحد میوه و تره بار در سطح شهر توزیع شد که تنها ۵ مورد شکایت داشتیم، با این حال مشاهده کردیم فشار بازار بر روی اتحادیه زیاد است و کسانی که باید نظارت کنند، این کار را انجام نمی دهند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در ادامه از ارسال نامه سازمان بازرسی و نظارت بر میادین میوه و تره بار در روز یکشنبه هفته جاری خبر داد و افزود: آنها در این نامه مدعی شده اند که واحدهای ما، موز را به دلالها می داده اند و ۲۰۰ تومان سود دریافت می کرده اند و در همین نامه، مجددا ادعا می کنند که واحدهایمان موز را کیلویی ۵۰۰۰ تومان در سطح شهر به فروش می رسانند.

مهاجران گفت: اصلا چنین مواردی که سازمان بازرسی و نظارت به ما گفته است، صحت ندارد، چون اگر واحدهای ما در سطح شهرموز را کیلویی ۵۰۰۰ هزارتومان به فروش می رساندند، دیگر به ۲۰۰ تومان سود دلالها احتیاجی نداشتند، ضمن اینکه ما ۹۷۰ تومان سود به فروش موز اختصاص داده ایم و دیگر واحدهایمان به خاطر ۳۰ تومان سود بیشترخود را خراب نمی کنند.

وی نامه سازمان بازرسی و نظارت را پراز تناقض و غیرمنطقی دانست واعلام کرد: روز گذشته ما پاسخ نامه آنها را ارسال کرده ایم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار استان تهران در خصوص قیمت فعلی موز در بازار عنوان کرد: درحال حاضر واحدهای ما در سطح شهر با توجه به کیفیت موز آن را از کیلویی ۲۹۰۰ تومان تا کیلویی ۳۲۰۰ تومان به فروش می رسانند.

وی همچنین در خصوص احتمال کاهش قیمت موز در هفته های آینده نیز گفت: همیشه از نیمه دوم اردیبهشت به دلیل تولید بالا و مصرف پائین موز قیمت جهانی هر تن موز ۱۰۰ دلار کاهش می یابد به طوریکه موز از کیلویی ۶۸۰ دلار به کیلویی ۵۸۰ دلار می رسد.

مهاجران پیش بینی کرد: بنابراین قیمت موز در خردادماه سال جاری از کیلویی ۱۵۰۰ تا کیلویی ۱۶۵۰ در بازار به فروش برسد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×