اخبار نساجی

موج جدید تازه‌واردها در فرابورس

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

موج جدید تازه‌واردها در فرابورس

 

.بازار فرابورس اولین روز هفته را با معاملات کم‌حجمی آغاز کرد که بلوک ۶/۲۰ میلیون سهمی بانک ایران‌زمین بخش قابل توجهی از معاملات دیروز فرابورس را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار ما، در کنار معاملات پرحجم بانک ایران زمین، نماد آس‌پ نیز با دادوستد ۸/۱ میلیون سهم مورد توجه فعالان بازار پایه بود، به طوری که افت ۴ درصدی این نماد در بازار دیروز ارزش ۱/۸ میلیارد ریالی را برای فرابورس رقم زد.
اما در حالی ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران، با جابه‌جایی ۳۱ میلیون اوراق بهادار، به ۱۰۱ میلیارد ریال رسید که بانک ایران زمین سهم ۷/۳۲ میلیارد ریالی از ارزش معاملات این بازار را به خود اختصاص داد.

کمترین حجم معاملات و بیشترین افزایش قیمت را مرجان کار در بازار اول فرابورس با جابه‌جایی ۱۵۰ سهم و قیمت پایانی ۷ هزار و ۵۰۰ ریالی داشت. بیشترین کاهش قیمت را هم مهندسی صنعتی روان فن آور در بازار اول با کاهش قیمت ۶/۴ درصد و با قیمت پایانی ۲ هزار و ۶۴ ریالی از آن خود کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در این روز معاملات ابزارهای نوین مالی نیز ارزش ۲۱ میلیارد ریالی را برای فرابورس به همراه داشت که بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره امید با جابه‌جایی ۷ هزار و ۳۶۰ برگه داشت. حجم اوراق دیگر به ترتیب شامل ۶ هزار برگه مشارکت توسعه، ۵ هزار و ۷۰ برگه مشارکت نارنجستان، هزار و ۳۳۰ برگه اجاره ماهان۲، هزار و ۵۰ برگه مشارکت مسکن مهر، ۵۸۰ برگه اجاره ماهان، ۱۹۰ برگه اجاره جوپار و ۲۰ برگه مشارکت نفت فصلی به قیمت هر برگه یک میلیون ریال بود که جابه‌جا شد.
همچنین قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز تغییر قابل توجهی نداشت و در مرز۶۶ هزار تومان مبادله شد.

در پایان معاملات دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های رهشاد سپاهان و بیمه نوین جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و فوق‌العاده متوقف شدند. در بازار دیروز همچنین پذیره‌نویسی ۱۰۰ هزار برگه صکوک اجاره شرکت واسط مالی مرداد در نماد سینا به منظور تامین مالی شرکت لیزینگ جامع سینا به اتمام رسید.

درج دو تازه‌وارد در بازار پایه

در همین حال شرکت مرغداران طوس و بانک سامان به عنوان هفتاد و چهارمین و هفتاد و پنجمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌‌های بازار پایه فرابورس درج شدند.
بانک سامان با نماد سامان در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و شرکت مرغداران طوس در گروه زراعت و خدمات وابسته قرار دارند.

یک پذیره‌نویسی و بازگشایی‌های جدید

از سوی دیگر معاونت نظارت و عملیات فرابورس ایران با اعلام پذیره‌نویسی اوراق اجاره شرکت واسط مالی مهر، گفت: شرکت واسط مالی مهر به منظور تامین مالی شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران از امروز به مدت ۱۵ روز پذیره‌نویسی می‌کند. حسن محمد‌تبار افزود: شرکت واسط مالی مهر به منظور تامین مالی شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران، مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اوراق اجاره را از طریق بازار سوم فرابورس پذیره‌نویسی می‌کند. وی با اشاره به اینکه این اوراق با نام و قابل معامله در فرابورس هستند، تصریح کرد: نرخ سود اوراق ۲۰ درصد و زمان اجاره آن ۴ ساله است که هر سه ماه یکبار پرداخت می‌شود، همچنین مبلغ اسمی هر ورقه یک میلیون ریال است و سرمایه‌گذاران می‌توانند در مضاربی از ده ورقه اقدام به سرمایه‌گذاری در این شرکت کنند. همچنین امروز نماد شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود در بازار دوم بازگشایی خواهد شد. این شرکت ۸۴ میلیارد‌ریالی در زمینه استخراج و انبار زغال‌سنگ سخت فعالیت دارد. بنابراین گزارش در روز سه‌شنبه نیز شاهد بازگشایی نمادهای گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان و سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان خواهیم بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×