اخبار نساجی

مهمترین وظیفه صادرکنندگان در شرائط فعلی کشور بازگرداندن ارز به چرخه اقتصاد است

 

معاون کمک‌های فنی تجاری سازمان توسعه تجارت ایران مهمترین وظیفه صادرکنندگان در شرایط تحریم را بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد عنوان کرد.

محمد مهدی نهاوندی با بیان اینکه قریب به اتفاق صادرکنندگان درآمدهای ارزی خود را به چرخه اقتصاد می آورند افزود: باید تمام دستگاه های اجرایی ذیربط رفع مشکلات تولید صادرات گرا و حمایت از صادرکنندگان را دستور کار خود قرار دهند تا در شرایط تحریم نفتی صادرات غیر نفتی شکوفا شود.

وی با تاکید بر این موضوع که باید نظرها را به سمت صادرات غیر نفتی سوق دهیم، افزود: موضوع صادرات غیر نفتی نقش کلیدی در اقتصاد مقاومتی ایفا می کند.

نهاوندی تصریح کرد: بخش عمده ای از ارز مورد نیاز کشور از طریق صادرات غیرنفتی تامین می شود و به همین جهت باید توجه ویژه ای به این امر صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه محوری ترین فعالیت های جاری سازمان توسعه و تجارت گسترش صادرات به صورت تخصصی در بخش های کالایی و خدماتی کشور است، گفت: در بخش حمایت از صادرات مهم ترین اولویت، احصاء ضوابط، مقررات و رویه های اجرایی در بخش ها و دستگاه های مختلفی است که در شرایط فعلی مانعی برای توسعه صادرات و همچنین تاثیرگذار در افزایش هزینه تمام شده صادرات کشور هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نهاوندی در پایان بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ حمایت و صیانت از صادرات و تولید صادرات گرا تاکید کرد و ادامه داد: در دولت نهم و دهم حمایت و صیانت از صادرات غیرنفتی به بالاترین حد خود رسید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×