اخبار فرش ماشینی

مهمترین مساله صنعت نساجی نحوه تامین مواد اولیه است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

براساس پروانه های صادره تا سال ۸۶میزان اشتغال در صنعت نساجی هشت درصد ومیزان سرمایه گذاری آن شش درصد کل صنایع را به خود اختصاص می دهد.

نصرالهی مدیر کل نساجی و پوشاک وزارت صنایع و معادن در گردهمایی متخصصان نساجی کشور در دانشگاه امیر کبیر اضافه کرد: صنعت نساجی در چنبره از مسائل گرفتار بوده ودر این صنعت باید به سمت تولید کالاهایی با ارزش افزودهبیشتر و بازارههای جدید برویم. وی خاطر نشان کرد :سرمایه گذاری ها در صنعت نساجی در رشته رشته های نخ و پارچه میتواند خفظ شود اما الویت باید در صنایع پوشاک که دارای ارزش افزوده زیادی هست متمرکز شود. نصرالهی گفت: مهمترین مساله نساجی نحوه تامین  مواد اولیه است. در سال های اخیر علی رغم پیشرفت در کالاهای حد واسط راه طولانی برای تامین مواد اولیه این صنعت در داخل داریم.دسترسی به مواد اولیه مرغوب و با قیمت رقابتی یکی از مهمترین مسائل و عوامل پیشرفت کشورهای صاحب صنعت نساجی جهان نظیر چین، هند، ترکیه، ویتنام و … است و برای رسیدن به این نقطه ما هم باید در ایران دسترسی تولید کنندگان صنایع نساجی و پوشاک به مواد اولیه مناسب را تسهیل نمائیم تا تولید کننده دغدغه ای در این مورد نداشته باشد.

وی ادامه داد: بخش پنبه مشکلاتی دارد که امیدواریم بتوانیم با کمک وزارت جهاد کشاورزی آن را حل کنیم. وزارت صنایع در طرح امایش سرزمین برنامه هایی را برای صنعت نساجی در حوزه های الیاف مصنوعی نخ پارچه و پوشاک پیشبینی کرده که با اجرای آن شاهد سرمایه گذاری های جدید در این حوزه خواهیم بود.  وی در پایان گفت : در زمان مهندس قادریان بحث نظام مهندسی پیگیری شد و یک برنامه اجرایی برای صنایع نساجی و پوشاک تهیه شده بود که موارد اصلاحی آن آماده شده و پس از ویرایش با انجمن های نساجی در برنامه کاری قرار خواهد گرفت.

‘منبع : انجمن صنایع نساجی ایران’

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×