اخبار نساجی

بانک‌ها علیرغم همه مشکلات تسهیلات خوبی به تولید داده‌اند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

مدیر عامل بانک پاسارگاد با بیان اینکه سیستم بانکی با تمام مشکلات خود تسهیلات مناسبی را به بخش تولید ارائه کرده است، گفت: بانک پاسارگاد درطول ۸ سال فعالیت خود ۲۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان قرار داده است.

مجید قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،با اشاره به اینکه برخلاف اظهارات تولیدکنندگان مبنی بر اینکه سیستم بانکی چندان تمایلی به ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان ندارد، باید بگویم این موضوع به هیچ عنوان درست نیست، اظهار داشت: به عنوان نمونه بانک پاسارگاد در طول ۸ سال فعالیت خود در سیستم بانکی ۲۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان قرار داده است.

وی اضافه کرد: این میزان تسهیلات در حالی به تولیدکنندگان اختصاص پیدا کرده است که کل سرمایه این بانک به اضافه سرمایه و سپرده ها حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیر عامل بانک پاسارگاد در ادامه صحبت های خود در رابطه با انتقادات مطروحه در بنگاه داری سیستم بانکی نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: هم اکنون بانک‌ها فقط مجازند ۴۰ درصد از سرمایه پایه خود را سرمایه گذاری کنند که این میزان تنها ۵ درصد از منابع کل کشور است در حالی که مطالبات معوق حدود ۲۰ درصد از منابع کل کشور را به خود اختصاص داده است.

قاسمی بر وصول مطالبات معوق تأکید کرد و افزود: براساس گفته‌های وزیر امور اقتصاد و دارائی  عمده بدهکاران بانکی خود را تولیدکننده معرفی می‌کنند که این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×