اخبار فرش ماشینی

منطقه آزاد چابهار به عنوان مرکز ترانزیت پنبه

تجار و بازرگانان کشور های آسیای مرکزی و قفقاز از ظرفیت های اقتصادی و ترانزیتی منطقه آزاد چابهار بازدید کردند.
محمد رضا فدایی قائم مقام شرکت توسعه و ترانزیت چابهار گفت: تجار و بازرگانان کشور های آسیای مرکزی به ویژه کشور های ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و آذربایجان به همراه رایزنان بازرگانی این کشور ها در خراسان رضوی با امضای یادداشت تفاهم با شرکت ترانزیت منطقه آزاد چابهار اعلام کردند که بزودی دفاتر تجاری خود را در منطقه آزاد ثبت کرده و با راه اندازی یک شرکت مشترک، خدمات بازرگانی و ترانزیت با شرکت توسعه و ترانزیت منطقه آزاد چابهار صادرات کالاهای این کشورها را از طریق منطقه آزاد چابهار هدایت خواهند کرد. درسال جاری ترانزیت ازمنطقه آزاد چابهار از رشدی معادل ۴۰۰ درصد برخوردار بوده است که در تاریخ منطقه آزاد بی سابقه است.

فدایی تصریح کرد: کشور های آسیای مرکزی و قفقاز پس از گشایش محور دلارام ـ زرنج در کشور های پاکستان و هندوستان خواهان ارتباط با کشور های ایران، افغانستان و هندوستان از طریق منطقه آزاد چابهار هستند.
وی اضافه کرد: سالانه حدود پنج میلیون تن کالاهای کشور هندوستان می تواند از طریق چابهار به کشور های آسیای مرکزی ترانزیت شود که به لحاظ امنیت و موقعیت استراتژیک چابهار و وجود اسکله های شهید بهشتی و شهید کلانتری در منطقه آزاد چابهار برای این کشور ها از نظر اقتصادی و صرفه جویی در هزینه های حمل و زمان نیز مناسب تر از سایر راه های دریایی و زمینی است.

قائم مقام شرکت توسعه و ترانزیت چابهار خاطر نشان کرد: در حال حاضر از طریق منطقه آزاد چابهار با همکاری منطقه ویژه سرخس کالاهایی نظیر مواد خوراکی، مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات کشور های آسیای مرکزی و انواع خودرو به این کشور ها ترانزیت می شود.
در تفاهمنامه یاد شده مقرر شده منطقه آزاد چابهار به عنوان مرکز ترانزیت پنبه مشخص شده تا محصول پنبه این کشور ها از طریق منطقه آزاد چابهار به سایر کشور های جهان صادر شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×