اخبار نساجی

منابع غربی: تحریم ایران را ثروتمندتر کرده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

در حالی که هدف اصلی از اعمال تحریمهای بین المللی بر ضد ایران کاهش درآمد های ارزی با هدف متوقف شدن فعالیتهای هسته ای ایران بوده است ولی این تحریمها نتیجه ای معکوس داشته است.

به گزارش بی باک به نقل از خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی آتلانتیس، کشورهای غربی در ابتدا قصد داشتند با اعمال تحریمهای بین المللی بر ضد ایران و افزایش فشارهای تجاری و اقتصادی در آمد های ارزی این کشور را کاهش دهند و تهران را به متوقف کردن برنامه های هسته ای مجبور کنند ولی به نظر می رسد این تحریمها نتیجه ای معکوس در پی داشته است و افزایش قیمت نفت طی ماههای اخیر موجب افزایش درآمد های ارزی ایران و ثروتمند تر شدن دولت ایران شده است.

بر اساس این گزارش افزایش تنش های سیاسی بین ایران و غرب طی ماههای اخیر و تصمیم اروپا برای اعمال تحریم نفتی ایران از ابتدای جولای ۲۰۱۲ تاثیر زیادی بر رشد قیمت جهانی نفت داشته است .

قیمت نفت برنت دریای شمال از ابتدای سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۷ درصد رشد داشته است . ایران هم اکنون روزانه ۲.۲ میلیون بشکه صادرات نفت دارد .

اگر تحریمهای بین المللی تا کنون موجب کاهش ۱۰۰ هزار بشکه ای صادرات نفت ایران شده باشد در مقابل رشد فزاینده قیمت نفت طی ماههای اخیر نه تنها کاهش صادرات نفت این کشور را جبران کرده است بلکه درآمد های ارزی ایران را نیز افزایش داده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×