اخبار نساجی

ممنوعیت فایل بندی مسکن با قیمت فروشندگان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ممنوعیت فایل بندی مسکن با قیمت فروشندگان

ارسلان فتحی پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگاران باشگاه خبرنگاران گفت: مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر طرح ممنوعیت فایل بندی فروشندگان با قیمت های بالاتر از قیمت دستوری در برنامه کاری خود قرار داده است.
وی اظهار داشت: مجلس مصمم به تهیه بسته نظارتی برای کنترل بازار مسکن به نفع اقشار آسیب پذیر است.

وی ادامه داد: در این بسته نظارتی دریافت درصد از سوی بنگاه ها حذف می شود زیرا این موضوع باعث افزایش قیمت مسکن در کشور شده ضمن آنکه در این بسته موضوع استفاده از قیمت مصوب برای خرید و فروش مسکن به طور جدی در دستور کار قرار می گیرد.
فتحی پور با بیان اینکه در صورت دستوری شدن قیمت مسکن دیگر بنگاه ها نمی توانند تخلف کنند، عنوان کرد: مجازات های سنگینی برای بنگاه های متخلف در این بسته نظارتی پیش بینی شده که در صورت تصویب نهایی توسط نمایندگان مجلس به مرحله اجرای گذاشته خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به توضیحات رئیس اتحادیه املاک کشور درباره نقش بنگاه ها در کاهش قیمت مسکن گفت: نقش بنگاه ها در کاهش قیمت صرفا مربوط به پایین آوردن قیمتی است که خودشان به صورت کاذب بالا برده اند که با اجرای دستوری قیمت مسکن دیگر نمی توانند به تخلفات خود در قالب دریافت حق کمیسیون ادامه دهند که در این صورت کاهش قیمت مسکن به سود بنگاه ها بوده زیرا آنها مجبور به خرید و فروش بیشتر به منظور کسب درآمد و ایجاد فضای رقابتی برای کاهش قیمت مسکن می شوند.

وی افزود: در حالیکه استان تهران بر روی گسل زلزله مشاء قرار دارد وکیفیت ساخت وساز پایین است قیمت های توهمی وفراتر از کاذب است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×