اخبار فرش ماشینی

معطلی قطعات یدکی ماشین‌آلات نساجی در گمرک/ قطعات مشمول بخشنامه تسهیل شوند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

عضو انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به مشکلات موجود در زمینه واردات قطعات یدکی ماشین‌آلات نساجی، گفت: ردیف‌های تعرفه‌ای در گمرک شفاف نیستند و به همین دلیل واردات قطعات یدکی با تأخیر انجام می‌شود.

احد کرمانی با اشاره به وجود برخی مشکلات در زمینه واردات قطعات یدکی ماشین‌آلات صنعت نساجی، اظهار داشت: ردیف‌های تعرفه‌ای برای واردات این قطعات در گمرک شفاف‌ نیست و قابل تعبیر و تفسیر برای اقلام مختلف هستند.

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از خبرگزاری فارس، وی ادامه داد: این مشکل باعث تأخیر در ترخیص قطعات یدکی می‌شود و معمولاً تولیدکنندگان مشمول جریمه یا اضافه‌پرداخت گمرکی می‌شوند. در عین‌ حال، قطعه یدکی نیز یک هفته تا ۱۰ روز در گمرک معطل می‌شود.

عضو انجمن صنایع نساجی ایران تصریح کرد: در این شرایط کار ماشین‌ آلات کارخانه‌های نساجی متوقف شده و تولید با مشکل روبرو می‌شود.

کرمانی با بیان اینکه واردات قطعات یدکی توسط تولیدکنندگان با واردات توسط بازرگانان متفاوت است، گفت: گمرک باید شرایط مناسبی را برای تولیدکنندگان قائل شود، زیرا در صورت تأخیر در واردات این قطعات، تولید داخل با مشکل و توقف روبرو خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به صدور بخشنامه جدید برای تسهیل واردات مواد اولیه نساجی و پوشاک، افزود: امیدواریم چنین بخشنامه‌ای برای واردات قطعات یدکی ماشین‌ آلات نساجی نیز صادر شود.

کرمانی در پایان با اشاره به برقراری مشکل کسر وزن ویسکوز در گمرک، گفت: این محصول پس از بارگیری و در اثر گرما ۲.۵ تا ۳ درصد از وزن خود را از دست می‌دهد که به دلیل مرتبط نبودن سیستم گمرک با بانک مرکزی، تولیدکنندگان به خروج ارز زیادتر از محصول وارداتی محکوم می‌شوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد: تا کنون چند مرتبه با گمرک نامه‌نگاری و مذاکره کرده‌ایم ولی به نتیجه نرسیده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×