اخبار نساجی

تاخیر بانک مرکزی در ارائه گزارش تخلفات ارزی بانک‌ها

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تاخیر بانک مرکزی در ارائه گزارش تخلفات ارزی بانک‌ها

 

درحالی که ۴۰ روز از زمان وعده داده شده رییس کل بانک مرکزی مبنی بر تسویه حساب ارزی با بانک‌ها می‌گذرد و او دو هفته پیش نیز، از آماده شدن گزارش ارزی بانک‌ها خبر داده بود اما هنوز گزارشی در مورد جزییات تخلفات بانک‌ها در مورد مصرف ارزهای دولتی منتشر نشده است.
پس از برداشت حدود سه هزار میلیارد تومانی بانک مرکزی از حساب برخی بانک‌ها و اعلام علت این موضوع از سوی رییس کل بانک مرکزی، قرار بود تا پایان تیر ماه امسال تسویه حساب ارزی بانک مرکزی با بانک‌ها انجام شود.

ششم خرداد ماه امسال محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی در مورد علت برداشت بانک مرکزی از حساب بانک‌ها اظهار کرده بود: ما براساس مصوبه‌ای که از هیات دولت داشتیم، باید ۸۷ هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال حساب بانک‌ها به دلیل تخلفی که در فروش ارز انجام شده بود، برداشت می‌کردیم، اما از آنجا که فکر می‌کردیم بانک‌ها ممکن است این مبلغ را نداشته باشند، یک سوم آن را معادل ۳۰ هزار میلیارد ریال، از حساب بانک‌ها برداشتیم.

به گفته مدیران عامل دو بانک ملی و کارآفرین رییس کل بانک مرکزی اوایل تیر ماه امسال در جلسه‌ای با مدیران عامل بانک‌ها به آنها وعده داده بود که تا پایان تیر ماه امسال تسویه حساب ارزی بانک مرکزی با بانک‌ها انجام خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

۲۳ مرداد ماه امسال نیز رییس‌ کل بانک مرکزی با اشاره به آماده شدن گزارش انحراف مصارف ارزی بانک‌ها توسط بانک مرکزی، از اعلام نتایج بررسی نحوه‌ هزینه‌ کرد ارزهای دولتی خبر داد.

وی گفته بود: نام بانک یا بانک‌های متخلف در این زمینه به‌طور شفاف اعلام خواهد شد.

با وجود این هنوز از گزارش بانک مرکزی در مورد انحراف مصارف ارزی بانک‌ها خبری نیست. این درحالی است که چند روز پیش یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرد: طرح تفحص از تسهیلات ارزی بانک کشاورزی به هیات رییسه تقدیم می‌شود.

موید حسینی صدر اظهار کرد: متاسفانه بانک کشاورزی عملکرد خوبی نه در ارائه تسهیلات بلکه در هیچ زمینه‌ای نداشته است. این موضوع علاوه بر تسهیلات ارزی، شامل وام‌های کشاورزی نیز هست که غیر از محل تعریف شده مورد استفاده قرار گرفته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×