اخبار فرش ماشینی

معاون پژوهش سازمان فرهنگ و ارتباطات کشور: سودآوری صنایع دستی از صادرات فرش بیشتر است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ˈمحمدرضا دهشیری روز چهارشنبه در کنگره بین المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز اظهار کرد: تجربیات و دانش دیگر کشورها، درجهت آموزش عملی خلق هنرهای اسلامی و صنایع دستی برای ما بسیار مغتنم و با ارزش است.

وی ادامه داد: با بهره مندی از هنر و صنایع بی نظیر می توان درحوزه هنر با تشکیل کارگاه های آموزشی فعال به تبیین هنر اسلامی پرداخت و در راستای یاری رسانی به سبد معیشتی سرپرستان خانواده ها گام های اساسی برداشت.

وی تاکید کرد: آموزش عملی و کسب مهارت و فنون لازم در راستای خلق هنرهای اسلامی و صنایع دستی، کلید خلق آنهاست.

دهشیری خاطرنشان کرد: برگزاری چنین کنگره هایی، اقدامی اساسی در راستای ارتقای جایگاه هنرهای اسلامی و صنایع بی بدیل دستی کشور است.

وی گفت: هنر مقوله ای بین رشته ای بوده که باید از جنبه ها و دیدگاه های مختلف به آن توجه شود.

وی اظهار امیدواری کرد: این کنگره نقطه آغازی برای هرچه بهتر و بیشتر شدن تعاملات جمهوری اسلامی ایران با سازمان هنر و فرهنگ اسلامی ARCICA باشد، تا بتوان میراث غنی و تمدن عالی اسلامی – ایرانی را به جهانیان نشان داد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کنگره بین المللی هنرهای اسلامی و صنایع دستی در روزهای ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه همراه با مراسم افتتاحیه در تهران آغاز و ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت همراه با مراسم پایانی در تبریز ادامه دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×