اخبار فرش ماشینی

معاون وزیر صنعت : حال صنعت نساجی خوب نیست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

منصور معظمی در خصوص نوسازی تجهیزات صنعت نساجی گفت: قرار نیست ما در تمام حوزه ها ورود کنیم. به ما تکلیف کردند مشکلات شرکت بافت بلوچ را حل کنیم که ما ورود کردیم و در حال حاضر ماشین‌آلات را خریداری کرده و وارد کرده‌ایم.

این مقام مسئول تاکید کرد: اما واقعیت این است که صنعت نساجی کشور حال خوبی ندارد. این صنعت نیازمند چند کار جدی برای بهبود است. نخستین کار این است که نوسازی در تجهیزات و ماشین آلات صورت پذیرد.

وی افزود: نکته دوم حمایت های دولت در مورد تعرفه ها است و نکته سوم هم این است که دولت به بخش خصوصی برای تامین منابع کمک کند.

میزان واردات نساجی بسیار نگران کننده است

معظمی تصریح کرد: من به عنوان یک مصرف کننده پوشاک و محصولات نساجی می گویم سلیقه مشتری داخلی از مصرف تولیدات داخل به سمت تولیدات خارجی رفته و این بسیار خطرناک است. باید این سوال را پرسید که تولیدات ترک چه مزیتی دارد که ما نمی توانیم در کارخانجات نساجی و پوشاک داخل آن را تولید کنیم؟

وی با اشاره به سهم صنعت نساجی در صنایع کشور گفت: این صنعت به لحاظ پیچیدگی بسیار ساده‌تر از صنایع دیگری است که ما توانستیم در آنها پیشرفت کنیم. پس حتما می‌توانیم در بخش پوشاک هم مشکلات را حل کرده و با سرمایه‌گذاری‌هایی که صورت می‌دهیم بازارهای خارجی را هم به دست بیاوریم. همانطور که در صنایعی مانند پتروشیمی و قطعه سازی توانستیم این کار را انجام دهیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس هیات عامل ایدور تصریح کرد: علت اینکه در صنعت نساجی نتوانستیم بازارهای بین المللی را به دست بگیریم این است که این صنعت نتوانسته خود را با تکنولوژی روز دنیا به روز کرده و در زمینه تولید و طراحی از دنیا عقب مانده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×