اخبار فرش ماشینی

معاون وزیر صنایع: ۹ هزار و ۴۰۰ واحد‎ ‎نساجی در کشور فعال است‎ ‎

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون وزیر صنایع و معادن در امور‎ ‎نساجی گفت: هم اکنون در ۹ هزار و ۴۰۰واحد نساجی فعال در سطح کشور ۳۰۰ هزار نفر بکار‎ ‎اشتغال دارند‎. ‎

نعمت الله مردانی در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در بجنورد افزود: پنج درصد ارزش‏‎ ‎افزوده بخش صنعت ایران مربوط به واحدهای تولیدی نساجی است‏‎.
‎وی گفت: وزارت صنایع‎ ‎و معادن برای بازسازی و نوسازی واحدهای نساجی اقدام به برنامه ریزی برای واحدهای با‎ ‎قدمت بالای ۱۰ سال کرده که تاکنون ۳۰۰ واحد نساجی با قدمت ۱۰سال برای بازسازی و‎ ‎نوسازی به این وزارتخانه مراجعه کرده اند‎.

‎او مهمترین مشکل بخش نساجی کشور را‎ ‎واردات دانست و گفت: وزارت صنایع و معادن برای رفع این مشکل و رقابت پذیر کردن‎ ‎تولیدات داخلی با مشابه خارجی پیشنهاد افزایش میزان تعرفه واردات منسوجات را ارایه‎ ‎داده است‎.
‎وی بکارگیری مواد اولیه باکیفیت برای تولیدات نساجی داخلی و اجباری‎ ‎کردن تولید کالاهای باکیفیت و برخوردار از استاندارد را از طرحهای حمایتی این‎ ‎وزارتخانه برای کمک به صنعت نساجی کشور اعلام کرد‎.
‎معاون وزیر صنایع و معادن‎ ‎فرهنگ سازی برای بهره گیری از تولیدات داخلی را از دیگر برنامه های این وزارتخانه‎ ‎برای حمایت از صنعت نساجی اعلام کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×