اخبار نساجی

مصوبه صندوق توسعه ملی برای اختصاص منابع جدید ارزی به بخش صنعت

 

 

قائم مقام وزیر صنعت از مصوبه صندوق توسعه ملی برای تخصیص منابع جدید ارزی به بخش صنعت خبر داد.

مسعود موحدی در حاشیه نشست مدیریت نقدینگی و راهکارهای هدایت سرمایه به بخشهای مولد در مورد مصوبه دولت برای مسدود شدن حساب ارزی نزد بانک‌ها برای اختصاص به بخش صنعت به فارس گفت: پیش‌بینی شده سپرده‌ای از محل صندوق توسعه ملی در اختیار سیستم بانکی قرار گیرد تا به عنوان یک منبع تسهیلات ارزی به بخش صنعت اختصاص ‌یابد.

وی تصریح کرد: جزئیات و میزان این تسهیلات توسط مسئولان صندوق اعلام خواهد شد.

موحدی در پاسخ به این سؤال خبرنگاران که با وجود برگزاری نشست‌های مختلف در مورد تأمین مالی بخش صنعت، این بحث‌ها چه زمانی به نتیجه می‌رسد و تولید‌کنندگان چه موقع از تسهیلات برخوردار خواهند شد؟ اظهار داشت: تأمین مالی زنجیره‌ای طی دو هفته آینده اجرایی خواهد شد. در مورد منابع صندوق توسعه ملی و استفاده از ساز و کارهای بورس نیز پرداختها در حال حاضر اجرایی شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد: ۶ هزار میلیارد تومان از محل فروش دارایی‌های وزارت صنعت حاصل خواهد شد تا از طریق فروش اموال مازاد این وزارتخانه امکان تبدیل آن به منابعی جهت ارائه سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی فراهم شود.

وی در مورد پرداخت تسهیلات ریالی ۸ هزار میلیارد تومانی از محل صندوق توسعه ملی نیز به خبرنگار فارس گفت: باید فرآیند قانونی این مسئله طی شود. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، این مبلغ به تدریج در طول چند ماه وارد فرآیند تولید خواهد شد.

قائم مقام وزیر صنعت گفت: چارچوب‌های این مسئله ایجاد شده، مجوز و دستور برای انتقال برخی از موجودی صندوق به ۴ بانک صادر شده و طرح‌هایی نیز برای دریافت تسهیلات به این بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا به صنعتگران رقمی پرداخت شده یا خیر نیز گفت: اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم ولی فکر می‌کنم پرداخت‌ها شروع شده باشد.

وی افزود: پیشنهاداتی را برای تأمین مالی بخش تولید به شورای پول و اعتبار ارائه کرده‌ایم که از حدود یک ماه پیش در دستور کار شورا قرار گرفته و در حال بررسی است.

موحدی ادامه داد: امیدواریم طی هفته‌های آینده اخبار خوبی در این مورد داشته باشیم تا منابع بیشتری به سمت تولید هدایت شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×