اخبار فرش ماشینی

مصر الگویی برای صادرکنندگان پوشاک ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مصر یکی از کشورهای منطقه شمال آفریقاست که بیش از ۸۵ میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور با توجه به تاریخ طولانی خود، در صنعت نساجی نیز پیشینه خوبی دارد.
پنبه مصر در جهان به عنوان یکی از با کیفیت ترین و مرغوب ترین انواع پنبه شناخته می شود. اقتصاد و سیاست مصر در دهه گذشته همواره با تنش ها و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است اما همواره صنعت نساجی مصر از پس این بحران ها سربلند بیرون آمده است.

مصر دارای صنعت پوشاک قدرتمندی است و حتی در جریان جنگ سوریه بسیاری از کارخانجات تولید پوشاک در سوریه، خطوط تولیدی خود را به مصر منتقل کردند و به طور مستقل و یا با همکاری شرکای مصری خود به تولید پوشاک در مصر ادامه می دهند. یکی از دلایل این امر جدای از زبان و فرهنگ مشترک عربی، همان زیر ساخت های مناسب صنعت پوشاک مصر می باشد.

طبق آمارها در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۸ میلادی میزان صادرات پوشاک مصر از مرز ۳۸۵ میلیون دلار عبور کرده است و نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۱۷ درصدی را نشان می دهد. طبق اعلام اتحادیه تولید و صادرات پوشاک مصر تولید کنندگان این کشور می توانند تا پایان سال ۲۰۱۸ ضمن تامین نیاز بازار ۸۵ میلیونی این کشور صادرات خود را به ۸/۱ میلیارد دلار افزایش دهند. در مدت سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۸ میلادی حدود ۴۸ درصد کل صادرات پوشاک مصر یعنی ۱۸۵ میلیون دلار روانه بازار آمریکا شده است.

همچنین صادرکنندگان مصری انتظار دارند امسال با توجه به اجرایی شدن قانون تجارت آزاد بین کشورهای آفریقایی بتوانند محصولات خود را به طور گسترده تری به تمام کشورهای آفریقایی به ویژه آفریقای جنوبی صادرکنند.

با توجه به اینکه کشور مصر از جنبه های زیادی شبیه کشور ایران می باشد بررسی دقیق تر روش های تولید و صادرات در این کشور آفریقایی می تواند الگویی برای صادرکنندگان پوشاک ما باشد.
میزان صادرات پوشاک ایران تنها ۳۸ میلیون دلار است که اگر با رقم ۸/۱ میلیارد دلاری مصر و یا ۲۳ میلیارد دلاری ترکیه مقایسه کنیم متوجه عقب ماندگی فاحشی در این بخش می شویم.

مهمترین کشورهای وارد کننده پوشاک در جهان کشورهای آمریکا، آلمان، ژاپن، فرانسه و انگلستان هستند که در مجموع ۲۰۰ میلیارد دلار پوشاک وارد می کنند. کل گردش مالی صادراتی صنعت پوشاک جهان سالانه حدود ۴۰۰ میلیارد دلار می باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×