اخبار فرش ماشینی

مصاحبه های کوتاه و شنیدنی در ششمین نمایشگاه فرش ماشینی و موکت تهران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

روز اول در غرفه ها چه گذشت؟

روز اول نمایشگاه معمولا یکی از پر التهاب ترین روزهاست و همه در تکاپو هستند برای میزبانی! همه اسباب و لوازم پذیرایی را آماده میکردند و برای استقبال از میهمانان خود آماده میشدند. همه می دانند که باید از این موقعیت ۴ روزه نهایت استفاده را ببرند و تمام تلاش خود را برای ایجاد و برقراری روابط تجاری جدید و نیز استحکام روابط موجود به کار گیرند. به همین دلیل همکاران ما نتوانستند به دلیل مشغله مدیران وقت زیادی برای همکلامی با دوستان و عزیزان ما در غرفه ها پیدا کنند و تنها نظرات برخی از غرفه گذاران را در اینجا آورده ایم. گزارش های تکمیلی بیشتر را حتما بعد از نمایشگاه در مجله و وب سایت مجله کهن دنبال کنید.

مهدی نوروزپور – (فرش جردن) ؛ برای ما شرکت در نمایشگاه فرش ماشینی تهران دارای اهمیت بسیار بالایی است. ما در این نمایشگاه به دنبال فروش نیستیم. ما به دنبال برند سازی و برقراری ارتباط رو در رو با مشتریان و مردم هستیم و تمام هزینه هایی که برای این نمایشگاه انجام داده ایم را یک سرمایه گذاری بلند مدت می دانیم چرا که اهداف بزرگی در آینده داریم و به فکر فتح قله های بلند تری هستیم. به نظر من این نمایشگاه هرسال بهتر و پربار تر می شود و موجب می شود همه با هم یاد بگیریم و پیشرفت کنیم. امیدوارم روزی برسد که تمام این غرفه ها و همکاران را در کنار هم در سالن های نمایشگاه دموتکس هم ببینیم.

داوود کاشفی – (شرکت اوراسیا نوید)؛ حقیقتا نمی دانم چطور می شود این شور و شعف موجود در بین غرفه گذاران و دوستان خوبمان را توصیف کرد. رویدادی را که هم اکنون مشاهده می کنید در واقع یک سمفونی هماهنگ و حماسی است که با تلاش و هنرنمایی بیش از ۱۱۰ شرکت نساجی و فرش و بسیاری از دوستان و همراهان ما در بخش های مختلف نواخته شد. قطعا بدون کمک و یاری آنها نمی توانستیم به نتیجه مطلوب برسیم. از اینکه در شرکت اوراسیا نوید وظیفه خدمتگذاری به این صنعت فعال و پویا را داریم خوشحالیم. مطمئن باشید تیم قوی مدیریتی و اجرایی اوراسیا نوید تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات و سرویس های شایسته به شرکت کنندگان و بازدید کنندگان به کار خواهد گرفت. با تیم های کارشناسی و جلساتی که با مدیران و شرکت کنندگان قبل و بعد از نمایشگاه برگزار می کنیم گام های بعدی را برنامه ریزی خواهیم کرد. کاملا مشخص است که نمایشگاه به بلوغ رسیده و زمان شکوفایی صنعت فرش ماشینی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مهندس آریان پور – (مدیر عامل فرش خوب):

این نمایشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است و نمی توان به آسانی از کنار آن گذشت؛ توان و پتانسیل موجود در این نمایشگاه به حدی است که می تواند در جهان مطرح شود. بنابراین باید توجهی ویژه به آن داشت. باید تمهیداتی در رابطه با افزایش ساعات کاری نمایشگاه اندیشید. برخی خرده می گیرند و ترافیک اطراف نمایشگاه را دلیل ساعت برگزاری نمایشگاه عنوان می کنند؛ در پاسخ باید گفت ساکنان تهران همواره با این مشکل درگیر هستند. بعلاوه این نمایشگاه برای تولید و اقتصاد کشور از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین باید تمام تلاش خود را برای شکوفایی بیشتر آن به کار گیریم. صنعت فرش ماشینی صنعت قابل احترامی است که دیگر مسئولان نمی توانند با به توجهی از کنار آن بگذرند. به طور کلی دولت ها باید بدانند که آنچه آنها را سرپا و زنده نگه میدارد همین تولید کنندگان و زحمت کشان عرصه تولید هستند. آنها هستند که ضامن اشتغال و ثروت آفرینی در کشور هستند. حتی باید گفت همین تولیدکننده ها هستند که با پرداخت مالیات و انواع هزینه ها و عوارض چرخ بسیاری از سازمان ها و دوایر دولتی را می چرخانند. بنابراین اگر تولید کنندگان در تمام صنایع با دولت وارد یک بازی برد-برد شوند می توان با قاطعیت گفت که آینده کشور تضمین شده است و مشکلات مرتفع خواهد شد. شرکت فرش خوب هم در این نمایشگاه با قدرت حاضر شده است و آماده دیدار خانواده های محترم ایرانی در غرفه فرش خوب هستیم.

مهندس علی فرهی – (شرکت فرش فرهی):

غرفه فرش فرهی در مراسم افتتاحیه برای لحظاتی میزبان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور توسعه بازرگانی بود. آقای فرهی مدیریت فرش فرهی ضمن معرفی کلی محصولات موجود در غرفه به طور خاص به معرفی فرش آنتی باکتریال خود پرداختند که به گفته ایشان یکی از دستاوردهای مهم در عرصه تولید فرش ماشینی در ایران محسوب می شود. این فرش نیز مورد توجه مهندس افخمی راد قرار گرفت. در ادامه گفت و گویی درباره میزان صادرات و برنامه صادراتی و نیز توان و ظرفیت تحقیقاتی موجود در این مجموعه به صورت کوتاه در گرفت. در پایان نیز معاون وزیر درباره چگونگی تهیه مواد اولیه در این مجموعه پرسش کردند که مهندس فرهی در پاسخ پتروشیمی تندگویان را منبع تامین کننده  مواد اولیه خود اعلام کردند. مهندس فرهی در پایان توجه بیشتر مسئولان دولتی به فرش ماشینی و تسهیل روند صادرات برای شرکت های فعال را خواستار شد.

جناب آقای مهدی ضابطی(مدیرعامل فرش ماهور):

ما محصولات متنوعی را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته ایم که از مهمترین آنها باید به فرش ضد لک و ضد کثیفی اشاره کنم. این فرش دارای ویژگی های منحصر به فردی است که با توجه به ظرفیت های موجود در مجموعه فرش ماهور امکان عرضه به بازارهای جهانی را دارد.

آقای ضابطی (مدیر عامل فرش شونهر):

آقای ضابطی در بازدید معاون وزیر صنعت از غرفه این شرکت به معرفی فرشی زیبا با نقش شگارگاه پرداخت و این فرش را بهترین فرش از مجموعه خود معرفی کرد. قدمت طرح این فرش حتی مورد توجه معاون وزیر نیز قرار گرفت. وی همچنین به اهمیت صادرات در تولید فرش دستباف اشاره کرد و آماری از میزان تولید و صادرات مجموعه خود ارائه کرد. آقای ضابطی عقیده دارد فرش دستباف ایرانی یک میراث گران بها برای هر ایرانی است و آرزوی قلبی همه ایرانی ها و همه تولید کنندگان فرش ماشینی اوج گیری و موفقیت دوباره فرش دستباف ایرانی در سراسر جهان است.

حمیدرضا مشیری (مدیرعامل مشهد اردهال) :

به نظر من نمایشگاه فرش ماشینی فرصتی مناسب است تا ببنیم در کجای این صنعت قرار گرفته ایم و در ابتدا خود را با برترین رقبای داخلی و پس از آن سطح خود را با رقبای خارجی مقایسه کنیم. خوشبختانه مجموعه ما در رابطه با حضور در نمایشگاه های بین المللی مانند دموتکس آلمان دارای تجربه زیادی است و این موجب شده تا با تمامی قوا پا به نمایشگاه بگذاریم. مجموعه ما در سالهای اخیر نوآوری ها و ابداعات بی نظیری را در صنعت فرش ماشینی کشور داشته است که نمایشگاه ها یکی از بهترین مکان ها برای به تصویر کشیدن آنهاست.

متاسفانه باید عرض کنم صنعت فرش ماشینی ما باهمه پتانسیل ها و توانایی هایی که در عرصه تولید و صادرات دارد اسیر مشکلات بیرونی است که دست و پای آنرا بسته است. امروز ما در صنعت فرش ماشینی توانمندیم اما این توانمندی برای عرضه به بازار بین المللی تاب عبور از مسیر پر پیچ و خم و صعب العبور را ندارد. مسئولین فکری کنند تا بتوانیم قدرت واقعی این صنعت را نشان دهیم.

جناب آقای فتاحی (شرکت یلدای کویر کاشان):

در بازدید معاون وزیر از غرفه شرکت یلدای کویر ایشان به معرفی نخ ها و مجموعه تولیدی خود پرداختند.  در پاسخ به پرسش مهندس افخمی راد درباره صادرات به توان صادراتی این مجموعه اشاره کرند. علاوه بر این به مسئله حمایت از صادرکنندگان و واحدهای تولیدی که بر صادرات تاکید دارند و توان لازم برای انجام این مهم را با تولیدات صادراتی مناسب دارند اشاره کردند که مورد توجه این مقام مسئول قرار گرفت.

جناب آقای انتظاری (مدیر عامل الماس کویر):

ایشان نیز همچون دیگر مدیران در بازدید معاون وزیر به معرفی محصولات خود پرداختند.آنچه در این گفت و گو توجه معاون وزارت صنعت را به خود جلب کرد، مشکلاتی بود که نه تنها این مدیر بلکه تمام مدیران این حوزه مهم اما نسبتا مهجور با آن مواجه هستند. مشکلاتی از قبیل دشواری تولید و تهیه مواد اولیه، مسئله تهیه ارز آزاد برای خرید نخ و مواد اولیه از کشورهای خارجی، کیفیت پایین برخی از مواد اولیه که در پتروشیمی ها تولید می شود و مصائب مربوط به صادرات و عدم همکاری گمرک با صادرکنندگان و تولیدکنندگان فعال و باانگیزه. گویا این گفت و گو  در مقام مسئول تاثیر بسیاری داشت!! چراکه توانست ایشان را قانع سازد تا در آینده برای بهبود شرایط تولید، عرضه و صادرات فرش ماشینی به گفت و گو با مدیران واحدهای صنعتی خصوصی فعال در این عرصه بپردازند و  به این صنعت که شاید از بهترین مزیت نسبی موجود در کشور را در برخوردار است کمک کنند و با حمایت از آن زمینه توسعه آن و اقتصاد کشور را در سطح داخلی و فرا ملی فراهم آورند. انشاءا…

آقای کرمی ( فرش وزرا):

به نظر من حضور در این نمایشگاه بسیار خوب است اما نباید ما را از بازارهای بین المللی و نیاز آن غافل کند. من به شخصه سعی میکنم از تمامی رویدادهای مرتبط با صنعت فرش در اقصی نقاط دنیا بازدید کنم. با توجه به این امر می توانم بگویم گاهی نیازهای بازارهای خارجی خیلی از آنچه ما در نمایشگاه های داخلی میبینیم متفاوت است. مثلا در طرح ها و به ویژه رنگ بندی ها نمی توانیم بگوئیم آنچه ما داریم و یا رنگی که ما میبافیم بهترین است حتی کیفیت بافت فرش ها هم ممکن است با بازار ما فرق کند. آنچه درباره نمایشگاه ها برای من جذاب و فوق العاده است اینکه به شما این فرصت را میدهد در مدت کوتاهی هر آنچه که مهم است را در یک محل ببینید و با مهمترین مشتریان، رقبا و شرکای تجاری خود از نزدیک به گفتمان بپردازید. این نمایشگاه باید یک دوره آموزشی برای حضور در رویدادهای بین المللی باشد.

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

 

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×