اخبار فرش ماشینی

مصاحبه با آقای Sabahattin Sensoy مدیریت گروه Marka، برگزارکننده نمایشگاه فرش ماشینی قازیان تپ ترکیه

 

در این مجال سعی خواهیم کرد از فعالیت ها و جایگاه گروه Marka در صنعت برگزاری نمایشگاه اطلاعاتی بدست آوریم. به همین منظور با مدیریت گروه Marka آقای  Sabahattin Sensoy راجع به این شرکت که ۳۷ سال است در زمینه برگزاری و مدیریت نمایشگاه ها فعالیت می کند گفتگو خواهیم کرد.

 

– آقای sensoy لطفاً در رابطه با فعالیت های گروه مارکا که سالهای زیادی است در زمینه برگزاری نمایشگاه های تخصصی فعالیت می کند، بیشتر توضیح دهید.

گروه Marka نمایشگاه هایی را در زمینه فرش ماشینی و صنایع وابسته به آن، کف پوش های ارتجاعی، پارکت و دیگر شاخه های آن برگزار میکند و اطلاعات و آخرین اخبار را در زمینه فرش Floor ،Parke، برای خوانندگان آن در مجلات تجاری اعلام و منتشر می کنیم. به زندگی کاری ما که ۳۷ سال پیش با انتشار مجله آغاز شده بود بعدها برگزاری نمایشگاه هم اضافه شد و امروز یکی از مهمترین شرکت های سازماندهی نمایشگاه در ترکیه هستیم. چه به خاطر فعالیت های نمایشگاهی در داخل کشور، چه به خاطر فعالیت های مشترک با شرکت های مختلف در ابعاد بین المللی.

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

{access !public}

– در رابطه با نمایشگاه هایی که در داخل کشور برگزار کردید توضیح دهید؟

هر ساله در ماه های مارچ و سپتامبر درشهر Gaziantep که مرکز تولید فرش ماشینی و مواد اولیه آن در ترکیه است نمایشگاه هایی را در زمینه فرش و کف پوش برگزار می کنیم. این نمایشگاه ها چه در داخل ترکیه و چه در سطح بین المللی علاقمندان زیادی دارند. امسال در تاریخ ۷ الی ۱۰ مارس – ۱۷ تا ۲۰ اسفند۱۳۹۱، سیزدهمین دوره نمایشگاه فرش ماشینی و صنایع وابسته قازیان تپ را برگزار می کنیم. این نمایشگاه همان طور که گفته شد از اهمیت زیادی در منطقه اوراسیا برخوردار است. در این نمایشگاه علاوه بر شرکت های تولید کننده فرش ماشینی شرکت های تولید کننده نخ فرش، قطعات یدکی و ماشین آلات صنعت فرش و … حضور خواهند داشت. سعی کرده ایم این شرکت ها را در بخش های مختلف به طور مجزا سازماندهی کنیم.

 

– فکر می کنم برگزاری نمایشگاه در شهری مانند Gaziantep که به کشورهای خاورمیانه نزدیک است تاثیر مثبتی بر میزان استقبال غرفه گذاران و بازدید کنندگان خواهد داشت.

قطعاً همین طور است. Gaziantep هم به کشورهای خاورمیانه و کشورهای حوزه قفقاز و همچنین کشورهای آسیای میانه نزدیک است. خصوصاً که امکانات دسترسی به این شهر تا حد زیادی گسترش یافته اند. در واقع کشورهای این مناطق استقبال زیادی از نمایشگاه کرده اند و این برای کسانی که قصد ایجاد روابط تجاری مناسبی در خاورمیانه و آسیا را دارند فرصت های زیادی را ایجاد خواهد کرد. در کشورهای مختلف این نمایشگاه را به خوبی معرفی کرده ایم. در ایران نیز با کمک مجله نساجی کهن که از بهترین ها در بخش فرش ماشینی و صنایع وابسته در ایران است همکاری تنگاتنگی داریم. همان طور که می دانید همواره ایرانیان زیادی به ترکیه و شهر قازیان تپ برای خرید فرش ماشینی، نخ، قطعات و … سفر می کنند. قطعاً ارتباطات تجاری بین ایران و ترکیه در آینده رو به گسترش خواهد بود. ایران صنعت فرش ماشینی بسیار قدرتمندی دارد. شرکت های ایرانی هم می توانند با توجه به تعداد زیاد بازدید کنندگان این نمایشگاه از کشورهای منطقه آسیای میانه، کشورهای عربی و حتی اروپایی به اینجا بیایند و در فضایی رقابتی کالاهای خود را عرضه کنند. تا آنجایی که اطلاع دارم شرکت های ایرانی هم فرش های ماشینی با کیفیتی تولید می کنند که می تواند در بازارهای جهانی مورد توجه قرار گیرد.

{/access}

مجله نساجی کهن

تحریریه – ۷۷۲۴۵۷۸۰

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×