اخبار فرش ماشینی

فاصله زیادی با نمایشگاه دموتکس نداریم

مصاحبه اختصاصی مجله کهن با آقای داوود کاشفی در حاشیه برگزاری روز اول نمایشگاه فرش ماشینی و موکت تهران

● در ارتباط با نمایشگاه و حضور شرکت ها  و نقاط قوت آن نسبت به سال گذشته توضیح دهید.
نمایشگاه پنجم نسبت به دوره های قبل به نظرم خیلی شکوهمند تر در حال برگزاری است. اغلب شرکت ها با توجه به جا افتادن این نمایشگاه در ایران و منطقه از آن استقبال می کنند و این رویداد را بهترین مکان برای نمایش توانمندی های خود می دانند که این برای نمایشگاه یک نقطه قوت است. این نمایشگاه حقیقتا محلی برای نوآوری ها و ابتکارات جدید این صنعت است. امسال نمایشگاه از این نظر بسیار قوی است و شاهد به نمایش درآمدن فرش های هزار شانه با ویژگی های بسیار منحصر به فرد، فرش های هوشمند و بسیاری دیگر از نوآوریها هستیم که از دستاوردهای قابل توجه این نمایشگاه است. در بخش ماشین آلات نیز چندین شرکت، ماشین آلات بسیار خوبی را که برخی از آنان مانند ماشین آلات کاروینگ فرش کاملا ساخت ایران هستند را به نمایش گذاشته اند. به نظر من این نمایشگاه توانسته  در منطقه به خوبی برای خود جا باز کند. به اعتقاد بسیاری از شرکت ها این نمایشگاه با استانداردهای نمایشگاه های خوب و بین المللی دنیا فاصله زیادی ندارد. اگر نمایشگاهی مانند دموتکس را معیار خود در نظر بگیریم درست است که با آن فاصله داریم اما این فاصله دیگر زیاد نیست. امیدواریم در سال های آتی با عادی شدن روابط و بهبود یافتن شرایط اقتصادی بتوانیم به شرایط خوب این نمایشگاه نزدیک شویم.

● در سخنان خود به شناخته شدن این نمایشگاه در منطقه اشاره کردید. لطفا در این رابطه بیشتر توضیح دهید.
همانطور که عرض کردم به اذعان بسیاری از کارشناسان امروز این نمایشگاه از نمایشگاه های دموتکس دبی، دموتکس استانبول و دموتکس مسکو بسیار قوی تر برگزار می شود و این گفته من و تیم برگزاری نیست.
اما برخی از مشکلات بر عهده ما نیست . مثلا ممنوع شدن واردات فرش به ایران و نیز محدودیت های تحریم و مشکلات اقتصادی موجب شد شرکت های خارجی تمایلی به این نمایشگاه نداشته باشند. یعنی حتی شرکت هایی هم که علاقمند به حضور در بازار ایران هستند نمی توانند به ایران بیایند. علاقمندی و سیگنال هایی که امسال از سراسر جهان دریافت کردیم نشان دهنده این است که فعالیت های بازاریابی ما برای این نمایشگاه در عرصه بین المللی بسیار خوب بوده است .
ما در هند، ترکیه و چین در حال حاضر بازاریاب فعال و مقیم داریم که شرکت های خوبی را هم برای این نمایشگاه معرفی کردند اما نتوانستیم آنها را در این نمایشگاه داشته باشیم.
در حوزه داخلی با همکاری دو برند خوب که اسپانسر ما بودند توانستیم تیزرهای تبلیغاتی مناسبی را در شبکه های مختلف تلوزیونی  داشته باشیم که همین جا لازم می دانم از دو شرکت فرش ایران زمین و فرش پدیده کمال تشکر را داشته باشم. تبلیغات گسترده اینترنتی، اس ام اس و تمام نشریات تخصصی را پوشش داده ایم. تبلیغات تلوزیونی ما همان طور که عرض کردم در شبکه های ۱ ، شبکه ۲ ، شبکه سه، شبکه ۵ ، شبکه خبر و … پخش می شود.
در حوزه تبلیغات شهری ۶ بیلبورد در نقاط مختلف شهر تهران داریم  در اتوبان حقانی / خیابان عباس اباد  / اتوبان  مدرس / جاده تهران کرج ابتدای جاده مینو /  چمران شمال به جنوب / شیخ فضل الله به سمت همت که فکر می کنم به خوبی توانسته ایم اطلاع رسانی کنیم. در شبکه مترو تهران به شکل گسترده ای تبلیغات کرده ایم  و… که فکر می کنم برای یک نمایشگاه تخصصی در حد بودجه ای که داریم بسیار خوب باشد. در پایان از همه شرکت ها  و فعالان این صنعت که اسال هم مار را برای برگزاری این نمایشگاه یاری کردند تشکر و قدردانی می کنم.

تهیه و تدوین: بهنام قاسمی- مجله کهن

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×