اخبار فرش ماشینی

مشکل عوارض صادراتی پنبه هیدروفیل همچنان پابرجاست

 

مشکل عوارض صادراتی پنبه هیدروفیل همچنان پابرجاست

 

کمیته پنبه هیدروفیل انجمن صنایع نساجی ایران تشکیل جلسه داد: مشکل عوارض صادراتی پنبه هیدروفیل همچنان پابرجاست

نشست کمیته تولیدکنندگان پنبه هیدروفیل انجمن صنایع نساجی ایران روز سه‌شنبه مورخ ۱۲ آذر ماه در محل دبیرخانه انجمن برگزار شد.

نشست کمیته تولیدکنندگان پنبه هیدروفیل انجمن صنایع نساجی ایران با حضور نمایندگان شرکت‌های تولیدی کالای مذکور روز سه‌شنبه مورخ ۱۲ آذر ماه در محل دبیرخانه انجمن برگزار شد و شرایط تولید و فروش این محصول مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

حاضرین در این نشست اظهار کردند که در پی وضع عوارض ۵۰ درصدی برای صادرات الیاف پنبه از کشور، به علت یکسان بودن ردیف تعرفه این دو کالا، صادرات پنبه هیدروفیل نیز مشمول پرداخت عوارض مذکور شده و این در حالی است که پنبه هیدروفیل کالایی ساخته شده می‌باشد.

دبیر انجمن اظهار داشت که درخواست‌های متعددی برای رفع این مشکل و جداسازی شماره تعرفه پنبه هیدروفیل از الیاف پنبه توسط انجمن صنایع نساجی ایران خطاب به مقامات مسئول ارسال شده و موضوع در حال پیگیری است.

در ادامه این نشست شرایط تولید و فروش این محصول در کشور مورد بررسی قرار گرفت. بنا به اظهار حاضرین، ماهیانه در حدود ۱۶۰ تن پنبه هیدروفیل در کشور تولید می‌گردد که از این بین در حدود ۱۴۰ تن نیاز داخلی بوده و ۲۰ تن نیز صادر می‌شود.
از دیگر موارد مطرح شده در این نشست، بررسی ضوابط قیمت‌گذاری مورد تأیید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین محاسبه قیمت‌ تمام شده تولید پنبه هیدروفیل در کشور بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×