اخبار فرش ماشینی

مشکلات واحدهای تولید فرش ماشینی در پی تصمیم های اخیر

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

مشکلات واحدهای تولید فرش ماشینی در پی تصمیم های اخیر

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم و پوشاک مدعی شد که اختلال در صادرات ریالی موجب توقف فعالیت و تعطیلی چند واحد تولید فرش ماشینی درکاشان شده است.

مهدی یکتا با اشاره به این که صادرات ریالی به کشورهای همسایه دچار مشکل شده است، افزود: در حالی که این صادرکنندگان صادرات خود را به صورت ریالی انجام می دهند متعهد کردن آنان به عرضه ارز خود در مرکز مبادلات ارزی باعث مختل شدن روند صادرات شده است و به طور کلی اظهار محل هزینه کرد ارز در مورد صادرات ریالی امکانپذیر نیست.

وی افزود: در حال حاضر صادرات ریالی یا به صورت کامل متوقف شده یا این که صادرکنندگان با کارت فرد دیگری اقدام به فعالیت می کنند تا در مرکز مبادلات ارزی شناسایی نشوند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم و پوشاک با اشاره به این که هم اکنون واردات در مقابل صادرات بیشترین سهم را در چگونگی مصرف ارز صادرکنندگان به خود اختصاص داده است، افزود: افرادی که حجم بالای صادرات دارند ارز خود را به واردات کالا اختصاص می دهند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

یکتا همچنین با بیان این که دستورالعمل سازمان مالیاتی درباره معافیت مالیاتی صادرکنندگان به شرط اظهار ارز صادراتی شان به کل سال جاری تسری پیدا کرده است، افزود: اجرای این دستورالعمل به شدت دنبال می شود که بسیار خطرناک است و ما قصد داریم به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم.

او در پاسخ به این سوال که چند درصد از صادرکنندگان واقعا تولیدکننده هم هستند؟ اظهار کرد: در بخش هایی مانند معدن و پتروشیمی تقریبا همه صادرکنندگان تولیدکننده هم هستند. در بخش پوشاک و نساجی این درصد به حدود ۷۰ می رسد، اما به طور کلی در شاخه های مختلف صنعتی با یکدیگر متفاوت است.

این فعال صنعتی با انتقاد از دستورالعمل سازمان مالیاتی گفت: وقتی قانونی تصویب می شود از همان روز به بعد قابل اجرا است، نه آن که قبل از آن را هم شامل شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×